directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 08:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

El sector del cava manté la producció malgrat la crisi

Freixenet afirma que les exportacions van ‘molt bé’ i Codorníu reforça la publicitat

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El sector del cava manté la producció aquesta campanya, tot i que tem que la crisi econòmica derivi en un descens de les vendes durant les festes de Nadal, segons han confirmat fonts del sector.

Des de Freixenet han assenyalat: ‘Segurament hi haurà un descens –de vendes–, però no sabem de quant serà, i no afectarà de la mateixa manera tots els segments’. ‘No sabem com reaccionarà el consumidor davant d'aquest mal ambient; si seguirà consumint cava o si ho farà de manera diferent, en altres gammes, però alguna cosa caurà’, ha explicat un portaveu.

Comparteix
   

Malgrat això, Freixenet ha assegurat que la producció és la mateixa o fins i tot una mica superior, pel bon comportament dels mercats exteriors, que estan funcionant ‘molt bé’. ‘El possible descens a Espanya queda compensat per les exportacions’, ha indicat.

Han explicat que pujaran els preus de manera equitativa a l'augment del cost en el procés d'elaboració dels vins i caves, com fan cada campanya. La seva estratègia comercial inclou potenciar algunes marques en supermercats, com Castellblanch, i altres en hostaleria, restaurants i botigues especialitzades, com Brut Nature i els rosats. Els productes estrella seran una vegada més Carta Nevada i Cordón Negro.

Les perspectives de vendes del grup Codorníu ‘es mantenen confiant en la força de les seves marques i apostant per la innovació dels seus productes’, entre els quals la companyia ha citat els espumosos de Raimat i els Leiras i Raimat Albariño.

Un portaveu de Codorníu ha remarcat que estan donant ‘un gran suport publicitari’ als caves Anna de Codorníu i Gran Plus Ultra, les ‘estrelles’ de Nadal. Els preus dels seus vins i caves es mantindran ‘sense pujades ni baixades significatives’.

Les empreses regalaran menys lots de Nadal

Com a representant de les petites i mitjanes empreses elaboradores de cava, la patronal Pimecava ha sostingut que hi ha un públic fidel en la gamma alta, mentre que el descens més important l'han notat en els lots de les empreses.

El vicepresident de Pimecava, Agustí Torelló, ha explicat que ‘les marques de prestigi pateixen menys i estan treballant bé perquè hi ha un mercat molt fidel’.

Torelló ha dit que ‘el producte és de qualitat i els preus no són exagerats’. ‘En els lots d'empresa potser sí pot haver-hi un descens del 5 o del 10%’, una xifra que no ha descartat que s'estengui a altres segments.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.