UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.2' ) WHERE id_article = 11088 Joan Ridao opta al premi al 'Diputat revelació' que atorga la premsa parlamentària ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 13:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Joan Ridao opta al premi al 'Diputat revelació' que atorga la premsa parlamentària

Chacón, Tardà, Vallès, Sánchez Llibre, Herrera i Cunillera també són finalistes en altres categories

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Joan Ridao (ERC) és un dels 4 candidats a esdevenir el 'diputat revelació' de l'any a Madrid, un dels premis de l'Associació de Periodistes Parlamentaris (APP). A més de Ridao, el seu company de grup, Joan Tardà, opta al premi 'Flagell del govern' que premia l'oposició i, juntament amb el diputat de CiU Josep Sánchez Llibre, també al guardó per la millor relació amb la premsa. Francesc Vallès (PSC) opta al de 'Flagell de l'oposició', mentre que Joan Herrera (ICV) i Carme Chacón (PSC) al de 'Càstig per a la premsa'. Per la seva banda, la vicepresidenta de la cambra Teresa Cunillera (PSC) opta al de 'Parlamentari més actiu'.
joan ridao
Comparteix
   

Els premis de l'APP 2008 es lliuraran en el tradicional sopar de Nadal que se celebren a l'Hotel Palace de Madrid on assisteixen representants de tots els mitjans de comunicació amb presència al Congrés dels Diputats i de totes les formacions polítiques al Congrés i al Senat. Enguany el sopar tindrà lloc el 17 de desembre.

Un dels premis més destacats és el de diputat revelació, al què enguany el portaveu d'ERC Joan Ridao juntament amb els diputats Santiago Cervera (PP), Álvaro Nadal (PP), i Ana María Oramas (CC). Un altre dels guardons destacats és l'Emilio Castelar de 'Millor Orador', que aquest any situa com a finalistes Joseu Erkoreka (PNB), Pío García Escudero (PP), Ramón Jáuregui (PSOE) i Gaspar Llamazares (IU).

Tardà opta als premis de 'Flagell del govern' i Lluís Carandell a la millor relació amb la premsa. En la primera categoria la seva nominació competeix amb la de Rosa Díez (UPyD), Cristóbal Montoro (PP) i Soraya Sáenz de Santamaría (PP). En la segona categoria, a més de Tardà, ha quedat com a finalista el portaveu econòmic de CiU a Madrid, Josep Sánchez Llibre. També hi són José Luis Ayllón (PP) i Rafael Román (PSOE).

El coordinador de diputats i senadors del PSC a Madrid, Francesc Vallès, consta com a finalista del premi 'Flagell de l'oposició'. Competeix amb Salvador de la Encina (PSOE), la vicepresidenta del govern María Teresa Fernández de la Vega, i el vicepresident econòmic Pedro Solbes.

El portaveu d'ICV al Congrés Joan Herrera consta com a finalista del premi 'Flagell de la premsa' juntament amb la ministra de Defensa, Carme Chacón, el portaveu del PSOE José Antonio Alonso, i el diputat del PP Jorge Moragas.

La vicepresidenta del Congrés Teresa Cunillera opta a un altre dels guardons destacats, el de 'Parlamentari més actiu'. Competirà amb el portaveu d'IU, Gaspar Llamazares, el diputat del PSOE Francisco Fernández Marugán, i la diputada del PP Fátima Báñez.

Els diputats del PP són majoria al premi al 'Desconegut' al Parlament. Ángel Acebes i Manuel Pizarro són ferms candidats a obtenir el guardó, juntament amb l'exministre Jesús Caldera (PSOE) i el portaveu econòmic del PP Juan Costa.

Encara a l'àmbit del Congrés la diputada de CiU Concepció Tarruella és candidata a obtenir el premi a la 'Millor pregunta' per reclamar 'perquè quan es truca al telèfon d'atenció al client, després de sentir una sèrie de missatges d'entrada, interminables instruccions de marcació, i músiques celestials, s'hi posa una senyoreta que no té ni idea del que se li està consultant i et remet a un altre número'. També opten a aquest premi el diputat del PP Miguel Barrachina Ros, i Gaspar Llamazares per dues preguntes diferents.

Majoria de catalans als premis del Senat i a Europa


Vuits senadors i eurodiputats catalans han aconseguit quedar com a finalistes als premis de les tres categories de la cambra alta i el parlament europeu. Isidre Molas (PSC), Alícia Sánchez Camacho (PP) i Jordi Vilajoana (CiU) opten juntament a Agustín Conde (PP) al premi de 'Senador de l'any'. Montserrat Candini (CiU) i Joan Josep Nuet (EUiA) es disputen amb Maria Dolores de Cospedal (PP) i Carmela Silva (PSOE) el de senador revelació, i Ignasi Guardans (CiU), Raul Romeva (ICV) i Alejo Vidal-Cuadras (PP) competeixen amb Jaime Mayor Oreja per al d''Eurodiputat de l'any'.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.