UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.2' ) WHERE id_article = 11154 CCOO de Catalunya ja té nou secretari general: Joan Carles Gallego ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 14:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

CCOO de Catalunya ja té nou secretari general: Joan Carles Gallego

Substitueix a Joan Coscubiela

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El 58% de delegats del Congrés de CCOO de Catalunya ha volgut que Joan Carles Gallego prengui el relleu a Joan Coscubiela en la secretaria general del sindicat. En total, 400 han votat a favor, 287 ho han fet en blanc i cap ha votat en contra. Respecte a les candidatures a la comissió executiva, l'encapçalada per Dolors Llobet ha estat la més votada i ha aconseguit 12 membres en l'equip directiu. Joan Carles Gallego ha dit que amb aquest resultat renoven significativament l'equip de direcció i que el no haver aconseguit una candidatura unitària implicarà tenir un 'òrgan de govern' més ampli. Ha dit que el primer repte al que s'afrontarà serà 'resoldre els problemes dels treballadors'.

Comparteix
   

Joan Carles Gallego ha estat escollit nou secretari general de CCOO de Catalunya. En total, 400 delegats han votat a favor de què Gallego prengui el relleu a Joan Coscubiela, que representa un 58% de vots. Tot i que 287 persones han votat en blanc i 2 vots han estat nuls, ningú ha votat en contra la seva candidatura.

Pel que fa a la comissió executiva, la candidatura encapçalada per Dolors Llobet ha obtingut 415 vots a favor i per tant, obté 12 membres en l'equip directiu. En canvi, la candidatura alternativa encapçalada per Blas Rodríguez ha rebut 251 vots i per tant obté 8 membres en la comissió executiva. En aquest, sentit Gallego ha explicat que el fet de no haver assolit una candidatura unitària comportarà 'un equip directiu més ampli'. Tot i així, ha destacat la 'renovació prou important' de la nova executiva, amb diversitat 'generacional, d'edats, de sectors professionals i d'àmbits territorials'.

Abans de la votació a la secretaria general, Miguel Pelaez, secretari general de la Federació de Construcció i Fusta, ha defensat la candidatura alternativa a l'equip directiu, encapçalada per Blas Rodríguez. Pelaez ha justificat el desacord en que, si sempre s'havia parlat de 15 responsabilitats en la comissió, finalment s'han establert 20. Pelaez ha aclarit que 'ningú els pot demanar responsabilitats pel seu vot' si es predica la 'democràcia participativa'.

D'altra banda, Juan Manuel Tàpia, fins ara responsable de la negociació col·lectiva de CCOO de Catalunya, ha estat el responsable de defensar la candidatura principal que encapçala Dolors Llobet. Tàpia ha coincidit amb Pelaez en que la manca d'acord no 'es un drama' i ha demanat no fer ús del 'victimisme' perquè CCOO de Catalunya és una 'organització madura' i les llistes són molt representatives.

Joan Carles Gallego ha explicat els punts forts de la proposta de resolució que conjuntament s'ha aprovat en el congrés per afrontar la crisi. Una proposta que aborda diversos aspectes: una política fiscal avançada i un nou model de finançament; polítiques públiques expansives; incentius al consum responsable; el rebuig a les pràctiques empresarials oportunistes i la millora dels serveis d'ocupació; garanties al dret d'habitatge; millores en l'educació i la formació de les persones i reconeixement a la qualificació professional i per últim, polítiques socials amb especial atenció a les persones dependents.

El nou secretari general ha explicat que el principal repte a què s'enfrontaran amb el nou equip directiu serà resoldre els 'problemes dels treballadors' davant la crisi. En aquest sentit, el pròxim 10 de desembre es preveu una assemblea conjunta amb UGT de Catalunya per 'debatre i fer propostes concretes'.

Gallego també s'ha referit al les negociacions entre els treballadors de Nissan i la directiva de l'empresa, que pel que sembla podrien trobar una sortida en el plantejament d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal. Gallego ha dit que no creu que l'ERO temporal sigui una bona solució al conflicte 'si no va lligat a un Pla de viabilitatde futur. Malgrat tot, ha dit que 'és un pas endavant'.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
6 de desembre de 2008, 12.26 h

Vinga, fins aquí molt bé la notícia, la declaració d'intencions d'en Gallego i tot plegat.

Ara m'agradaria una notícia en la qual se'ns expliqués què farà a partir d'ara en Coscubiela. Tornarà a treballar? On? Fent el que feia abans de la secretaria gral., d'advocat laboralista? En un altre lloc?

Gràcies.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.