
Interior retalla un 25% la promoció de Mossos prevista per al 2011
Només es graduaran 600 agents com a mesura d'austeritat
El Departament d'Interior ha ajornat la incorporació de 200 dels 800 Mossos previstos per a la promoció 2011-2012 de l'Institut de Seguretat Pública de Mollet. La conselleria ha pres la decisió de retallar el 25% dels aspirants com a mesura d'austeritat. Fonts d'Interior han insistit a l'ACN que les 200 places es carregaran a les següents promocions i han recordat que el Cos dels Mossos d'Esquadra és l'únic de la Generalitat que pot incorporar noves places i que, a més, manté la previsió de creixement a mig termini.
El número de Mossos de la 25a promoció (2011-2012) ha canviat tres vegades en només un any. Inicialment, estava previst que fossin 500. El mes d'abril, l'exconseller Joan Saura va reconèixer la falta d'agents i va anunciar que l'ampliaria fins als 800. I ara, Felip Puig la torna a rebaixar fins als 600 per complir amb l'exigència d'austeritat i aprimament del president Artur Mas.Fonts del Departament d'Interior han confirmat a l'ACN la retallada del 25% dels agents de la promoció, però han insistit en què es tracta 'd'un ajornament i no d'una supressió'. Les mateixes fonts també han recordat que els Mossos d'Esquadra són l'únic cos que incorpora nou personal i que, a més, manté la previsió de creixement a mig termini.
Els 200 aspirants a policia que queden exclosos de la 25a promoció (2011-2012) es carregaran als cursos següents i, d'aquesta manera, es mantindrà el calendari previst en relació amb el creixement de la policia catalana. Segons aquest calendari, el 2015 els Mossos tindran 18.300 agents i una ràtio de 2,5 policies per cada mil habitants. Un sostre acordat per la Junta de Seguretat de Catalunya.
Al marge dels aspirants que s'incorporaran per fer les pràctiques a partir del mes de juny, Interior calcula que el Cos dels Mossos d'Esquadra encara necessitarà 2.050 agents per arribar al sostre de 18.300 policies. Per complir amb aquest propòsit, la 26a i la 27a promoció de l'Institut de Seguretat Pública de Mollet graduarà 500 agents per curs i, el 2015, la 28a promoció en graduaria entre 400 i 450.