directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 23:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El govern actual de CiU 'no és el de la independència', alerta el professor de la UPF Ferran Requejo

Ho assegura en el marc d'unes jornades sobre la descentralització de poders a Europa organitzades pel Centre Català de la Universitat de Nova York

Comentaris 19  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

El professor de Ciència Política de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) Ferran Requejo alerta que el govern actual de CiU 'encara no és el de la independència' i que s'haurà d'esperar a la següent legislatura, 'quan es vegi que ha fracassat la negociació per aconseguir el concert econòmic', per considerar aquesta via. En declaracions a l'ACN en el marc de la jornada Europa, més enllà dels estats (pdf), organitzada pel Centre Català de la Universitat de Nova York, Requejo afirmà ahir que amb l'actual marc constitucional Catalunya 'no pot decidir pràcticament res'. Mmatisà, però, que el moment per a un referèndum 'no és ara', perquè 's'ha de fer bé i no es pot deixar en mans d'alguns aficionats a la política'.
ferran requejo, upf, ciència política
Comparteix
   


Etiquetes
Requejo assegurà que l'executiu de CiU actual 'tal com està en aquests moments, no és un govern per a la independència, encara', recordant que el punt programàtic estrella del Govern Mas 'és aconseguir un pacte fiscal semblant al concert econòmic'. Però va considerar que aquest objectiu, 'a la pràctica', no prosperarà. 'En el moment que això es frustri, en un parell o tres d'anys, a la segona part d'aquesta legislatura, això generarà una nova onada d'independentisme', digué Requejo, afegint que el segon Govern 'sí que tindrà un full de ruta que no podrà ser el que té ara', que és gestionar la crisi i tractar d'aconseguir el pacte fiscal.

Davant la possible celebració d'un referèndum sobre la independència, Requejo opina que el moment de fer-ho 'no és ara', perquè 'no hi ha les condicions ni per guanyar-lo ni per organitzar-lo bé'. Pel professor, en el moment de convocar un referèndum s'hauria de fer 'des de les institucions catalanes, des de la Conselleria de Governació, i amb una legitimitat internacional treballada'. Requejo ha dit que organitzar un bon referèndum per a la independència 'implica d'una estratègia prèvia', i que no es pot fer 'a corre cuita' perquè 'si t'equivoques, t'equivoques per bastants anys'. I el model institucional a seguir no seria pas el marcat per l'Ajuntament de Barcelona sobre la consulta de la Diagonal, que Requejo ja va avisar que no tenia cap garantia democràtica, en una entrevista amb directe!cat.

En aquesta línia, Requejo ha remarcat que no s'ha de convocar un referèndum 'd'una manera emotiva i deixada de la mà d'alguns aficionats a la política', insistint que és una qüestió 'molt seriosa, de les més serioses que es pot plantejar un país'. De la mateixa manera, el professor ha volgut recordar que amb l'actual marc constitucional espanyol, 'Catalunya no pot decidir pràcticament res'.

En la jornada Europa, més enllà dels estats, organitzada pel Centre Català de la Universitat de Nova York i pel Centre d'Estudis Europeus i Mediterranis, s'ha analitzat el paper dels subestats del sud d'Europa i el seu rol en immigració i altres polítiques públiques. Durant la jornada, els diferents ponents han debatut sobre l'estat de la descentralització de poders a la Unió Europa, establint una entre la situació que es viu en les regions subestatals del sud d'Europa, com Catalunya o Escòcia.

En l'acte, que ha presentat la presidenta del Centra Català, Mary Ann Newman, hi han participat el catedràtic de Ciència Política a la Universitat Pompeu Fabra, Ferran Requejo; el professor de Dret de la Universitat Edimburg, Jo Shaw; el professor de Ciència Política de la Universitat Torino, Luigi Bobbio; Francisco Javier Moreno, investigador del CSIC; la professora del Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Eva Ostergaard-Nielsen; i el catedràtic de Ciència Política de la UAB, Joan Subirats.

L'activitat ha començat amb la taula rodona Quin federalisme al sud d'Europa? El rol dels governs locals entre la governança multinivell i l'europeïtzació. Durant la segona part ha tingut lloc la taula rodona Nous desafiaments territorials pels governs locals al sud d'Europa.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#19
portell fletxa Argentona
30 de gener de 2011, 18.35 h

El sistema de pensions espanyol ès de repartiment : això vol dir que el que es recapta cada mes en impostos de les empreses i dels treballadors, s'utilitza per pagar les pensions dels jubilats.
Ara bè, en els darrers anys hi ha hagut superàvit de recaptació, i ha servit per omplir el Fons de Reserva Estatal..
Aquest fons ès el que ha de servir en el futur per poder afrontar les pensions dels futurs jubilats.
Es dona la circumstància que en periode 2004-2007, el superàvit català ha supo... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
Ramon fletxa St. Cugat
30 de gener de 2011, 17.04 h

#16 Sortir al carrer i liar-la. Prendre el carrer i arriscar-se, jugar-se-la. No sortir a passejar, no confonguem ni visquem en el pañis e les merevelles, si volem aconseguir quelcom, a més de suar-la, caldrà arriscar ..i pebrots, esclar. Si no, res farem....temps al temps.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
30 de gener de 2011, 13.17 h

#12 Amb tot el què Vostè diu de corrupCiU, encara queda curt. Jo n'hi afageixo un altre: CorrupCiU, és el càncer de Catalunya que ja ha desenvolupat una metàstesi galopant.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
30 de gener de 2011, 13.14 h

#9 Implicant-nos més i sortint al carrer diu Vostè ????. Sortir per a què ???. Perquè sigui com a la macromanifestació del 10 de juliol on gairebé el 90% clamava per la independència, i llavors resulta que aquest adjectiu quedà mutilat pel de Dependència ????.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
30 de gener de 2011, 13.06 h

#5 Vostè diu: "El Mas té les eines de comunicació per assolir la majoria social, però de moment no les utilitza". Amb respecte li pregunto: És que Vostè espera que aquest home, junt amb aquell altre home que es diu Duran i Lérida, utilitzarà mai aquestes eines ???. No veu no els interessa ???. No veu que estan hipotecats pel gran capital ???. No veu que només cerquen el seu lucre personal i no el del país ???. No veu que segueixen la mateixa línia política de l'època pujoliana ???.... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
30 de gener de 2011, 12.55 h

#3 Estic d'acord amb Vostè. Ho dic de veritat. Però és que passa una cosa molt important. D'antuvi no conec el Sudan en absolut, si bé entreveig que passen penúries, dificultats, mancança de serveis socials correctes i possiblement d'hospitals i universitats. Ara per ara, em penso que la renda no els dóna per a tant. Per tant, demanar la independència no els costa res, ja que res tenen a perdre. Aquí en canvi, la societat, ja no dic la catalana, sinó la que viu a Catalunya, que són e... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
30 de gener de 2011, 12.55 h

#3 Estic d'acord amb Vostè. Ho dic de veritat. Però és que passa una cosa molt important. D'antuvi no conec el Sudan en absolut, si bé entreveig que passen penúries, dificultats, mancança de serveis socials correctes i possiblement d'hospitals i universitats. Ara per ara, em penso que la renda no els dóna per a tant. Per tant, demanar la independència no els costa res, ja que res tenen a perdre. Aquí en canvi, la societat, ja no dic la catalana, sinó la que viu a Catalunya, que són e... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
30 de gener de 2011, 07.15 h

encara hi ha algú que dubti de que cyu actuen com a cavestres dels apañoles..cyu és engany,trafic d'influències,corrupció i sobre tot vasellatge


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11 Sílvia Martínez
30 de gener de 2011, 05.21 h

Una bona manera d'aconseguir que s'aclareixi el suport a la independència, us animo a firmar la petició:
Demanem a @joanaortega que el baròmetre d'opinió política pregunti directament sobre la independència http://act.ly/30b RT to sign


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
29 de gener de 2011, 22.27 h

Hòsti no fotis, mai ho hagués dit, si són el Govern dels millors ... estàs segur que aquest Govern no ens durà a la independència, siva home que en Duran Lleida no ens fallarà a tots els independentistes


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.