UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.171' ) WHERE id_article = 11295 La Casa Gran vol agrupar 1.000 'nous catalans joves' abans de la primavera ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

La Casa Gran vol agrupar 1.000 'nous catalans joves' abans de la primavera

El responsable del grup serà Èric Bertran

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El grup de joves de la sectorial d'Immigració de CDC s'ha constituït aquest dissabte a la tarda com a moviment integrador de les diferents cultures que conviuen a Catalunya i que tenen, totes elles, la cultura i la llengua catalana com a comú denominador. Així ho ha expressat el responsable d'aquest grup i col·laborador de l'indirecte!cat, Èric Bertran, que sota el nom de Nous Catalans Joves pretén agrupar un miler de persones amb vista a la primavera en el marc de la Casa Gran del Catalanisme. A l'acte de també hi ha assistit el president de la sectorial d'Immigració de CDC, Àngel Colom, qui ha instat el grup a convertir-se en un 'moviment massiu' que reculli la voluntat dels joves d’esdevenir ciutadans de 'ple dret'.

Comparteix
   

Segons paraules de Bertran, el col·lectiu Nous Catalans Joves pretén ser un punt de trobada entre les 300 cultures que actualment conviuen a Catalunya mitjançant reunions i activitats per tal que aquests 'nous catalans' estiguin en contacte entre ells i alhora amb els catalans 'autòctons', formant així un moviment suficientment fort per crear una societat 'on el català sigui el pont de la cohesió entre les persones', segons ha explicat.

El col·lectiu, que compta amb el suport inicial d'una vintena de persones, ha agrupat aquest dissabte al vespre prop d'un centenar de joves segons l'organització, i aspira a sumar-ne un miler la primavera vinent, objectiu que es visualitzarà a través d'una 'gran festa' que Nous Catalans Joves té previst organitzar.

Nous Catalans Joves es dóna a conèixer després de la presentació de la sectorial d'Immigració el passat 3 de desembre a càrrec d'Artur Mas i d'Àngel Colom, dins el marc de la Casa Gran del Catalanisme. A l'acte hi han intervingut, a més de Colom i Bertran, el president de la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC), Gerard Figueras, i diversos representants dels Nous Catalans provinents de la Xina, Paquistan, Senegal i Brasil, entre d'altres.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
4 d'agost de 2009, 00.41 h

Em podríeu explicar com puc apadrinar o fer feina per afavorir la situació d'aquest grup de menors immigrants als quals ha donat suport CiU i que, segons tinc entès, s'ha desentès el tripartit?



Moltes gràcies per endavant,



Marc Carrillo


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
17 de desembre de 2008, 13.50 h

Una cosa certa en tot això es els nous aires que està injectant Angel Colom en la politica catalana. Per mí es un crac i sap crear illusió. El que no es pt deixar es no fer iniciatives per donar espai als nous catalans per una participació efectiva.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
15 de desembre de 2008, 12.37 h

Molt bé Èric,

tant de bo ho aconseguim!

Com va anar el dissabte?

No vaig poder venir, tenia moltes coses aquest cap de setmana. Espero que hagi sigut un èxit


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
15 de desembre de 2008, 09.48 h

Molt bé Èric! Endavant i molta força!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.