directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 24 de setembre de 2021 07:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

La travessia aragonesa es comença a licitar mentre el corredor mediterrani continua en suspens

El president aragonès reitera que el projecte es troba ja 'en un punt de no retorn' i el traçat es tindrà a finals d'any

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El número 3 del PSOE i president de l'Aragó, Marcel·lí Iglesias, ha tornat a presentar l'eix ferroviari aragonès, en aquest cas a París, per intentar donar l'impuls definitiu a aquesta infraestructura, que uniria la península amb Bordeus a través Osca, un projecte al que el Govern espanyol i la UE ja han assignat 10 milions d'euros i que es començarà a licitar aquests dies. Iglesias veu 'compatible' l'aragonesa amb les dues connexions transfrontereres existents, el corredor Mediterrani i el de l'Atlàntic. 'No es planteja contra les dues entrades existents', ha reiterat Iglesias en el marc de la Segona Reunió Internacional de la Travessia Ferroviària pels Pirineus Centrals a París. Tot i això, ara per ara la Travessia Central pels Pirineus és l'únic corredor ferroviari inclòs a les planificacions de la UE, fet que podria provocar que les subvencions europees per la propera dècada només es destinessin a aquesta infraestructura. En aquest sentit, la licitació dels estudis d'obres a corre-cuita anirien encarats a demostrar la solidesa del projecte i que esdevingui la connexió prioritària tant per l'Estat espanyol com per la UE.
El corredor pel Pirineus Centrals és un projecte que comença a agafar forma i que circula ja 'en una via de no retorn', segons ha expressat aquest dilluns Iglesias a París. El president aragonès s'ha desplaçat a la capital francesa, acompanyat de l'alcalde de Saragossa, Alberto Belloch, per donar un impuls a una infraestructura estratègica per a Aragó.

Després de reunir-se la setmana passada amb l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, Iglesias s'ha entrevistat amb el ministre d'Indústria francès, Éric Besson, en la segona part de les presentacions europees del projecte per tal d'aconseguir finançament de la UE. Cal recordar que, des de fa anys, institucions catalanes, valencianes i franceses pressionen la UE perquè es culmini un gran eix ferroviari de mercaderies des d'Algeciras fins a Europa que passi per Múrcia, València i Barcelona i creuï per la frontera catalana.

Un corredor fomentat per Aznar en detriment del Mediterrani

L'alternativa aragonesa al Corredor mediterrani va ser fomentat pel Govern de José Maria Aznar, i es va incloure en la Xarxa Transeuropea de Transport l'any 2004. Quatre anys més tard es va acordar un pressupost per als estudis de l projecte de fins a 10 milions d'euros, que es repartien a parts iguals els estats francès i espanyol, per una banda, i la UE per l'altra.

Els dos estats i Aragó han acordat ara obrir les licitacions d'estudis d'obra, per valor de mig milió d'euros, per determinar, abans que acabi l'any, per quin vall travessarà el tren, segons ha anunciat Iglesias aquest dimecres. Per fer passar els combois s'haurà de construir un túnel de gran capacitat i a una quota d'uns 800 metres que tindrà una longitud d'uns 40 quilòmetres. L'Estat espanyol i el govern aragonès deixen en mans de les autoritats franceses l'elecció del vall en què es construirà la via, amb l'única condició que vagi a parar a Saragossa. Des de la capital aragonesa, la línia seguirà a Madrid i es bifurcarà cap a Sines (Portugal) i Algeciras (Andalusia).

Per contra, tot i el clam europeu a favor del Corredor Mediterrani, mai el Govern espanyol ha apostat per prioritzar aquesta infraestructura, ni ha contemplat pressionar Brussel·les perquè figuri a la Xarxa Transeuropea de Transport europea, que permetria rebre les subvencions necessàries per tirar endavant les noves vies. En aquest sentit, l'oportú inici de les obres de l'alternativa aragonesa, mesos abans que es decideixin les noves prioritats d'inversió en infraestructures de la UE, anirien destinades a pressionar Brussel·les perquè es pronunciés per una o altra infraestructura, prioritzant el finançament de la connexió Madrid-París enlloc del Corredor Mediterrani.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
Joan fletxa Barcelona
7 de febrer de 2011, 19.38 h

#2 Sí, así podreis salir a Europa sin pasar por Catalunya , cuando seamos independientes...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
4 de febrer de 2011, 19.02 h

-deixen triar a les autoritats franceses la vall. No 'el vall'
-mai el govern espanyol NO ha prioritzat


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Josep fletxa Sant Celoni
3 de febrer de 2011, 14.40 h

estic d´acord amb tots vosaltres i el que dieu: a les Mesetes ja comencen a ensumar-se la nostra independència... "Independence is in the air!"


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Santi Vidal fletxa Barcelona
3 de febrer de 2011, 13.58 h

Per una obra d'aquesta envergadura s'hauria de divulgar un calendari, un estudi de costos totals i poder-ho comparar amb altres opcions. No sembla que tinguin moltes ganes de seguir criteris econòmics de viabilitat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
dav fletxa montuïri
3 de febrer de 2011, 13.48 h

madrid ho te clar, pensen estrategicament; ab cat indepdt haurien d pagar peatge x fer servir el corredor mediterrani i el mateix via euskadi..per tant l unica connexio q romandria ab la UE seria x l arago.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5 Toni Fernandez
Toni Fernandez fletxa [object Object]
3 de febrer de 2011, 12.52 h

Exacte, Espanya es prepara per al dia que ja no pugui munyir el nostre país!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
3 de febrer de 2011, 12.44 h

#2 Pinilla, em vols explicar, si et plau, per qué serveix una comunicació amb Europa sense comptar amb els ports???. O es que penseu fer un port a l'Ebre?... o al Manzanares?. De ben segur que al Pisuerga també en volen un...
La connexió que es vol fer, es des de Algesires a Europa pasant per el centre dels pirineus, desestimant l'arc mediterrani. Tornem a la radialitat, própia d'un estat de fa més de mig cecle i que s'está aplicant avui en dia i només a ep.panya. (aplaudir).
Per el que... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Ansis fletxa Barcelona
3 de febrer de 2011, 11.09 h

No podem decidir

no podem fer res (ja que ens roben els diners)

No podem parlar de tu a tu amb UE

Què collons fem continuant en aquesta situació?

INDEPENDÈNCIA JA!


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
3 de febrer de 2011, 10.49 h

Además de Cataluña hay en Europa otros territorios como Aragón que tenemos derecho a comunicaciones, infraestructuras y que también nos sentimos discriminados por el estado. La travesía central tiene un valor estratégico indudable desde el punto de vista europeo, no es lógico que sólo existan dos conexiones de la península ibérica con Europa en los dos extremos del itsmo, así que vale de victimismos y dejad que a otros nos llegue algo. Reclamad la mejora de la travesía mediterránea... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
3 de febrer de 2011, 09.39 h

Tot sigui per ofegar Catalunya, no?.
Fa temps que es van preparan per el que consideren inevitable: l'independència de Catalunya. No es resignen a que sencillament siguem un estat més dins la UE que aportará uns diners a la comunitat, sino que ens volen trepitjar i desfer la nostra economía. Amb veïns així, anem bé.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Aquesta és la democràcia espanyola?
Ramon Boixet Ramon Boixet
Obrirà el Vaticà la Guàrdia Suïssa a les dones ?
Jordi Aviñó
Les millors cales de la Costa Brava

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.