UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 11440 Iceta diu que 'està més clar que mai' que s'arribarà a un bon acord pel finançament ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 02:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Iceta diu que 'està més clar que mai' que s'arribarà a un bon acord pel finançament

I afirma que serà abans d'acabar l'any

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El viceprimer secretari del PSC i portaveu del partit, Miquel Iceta, diu a través del seu blog que el president Montilla va desencallar aquest dissabte la negociació pel nou model de finançament després de la reunió que va mantenir amb el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, a La Moncloa. Malgrat això, Iceta reconeix que encara 'hi ha qüestions importants pendents', però assenyala que ara 'està més clar que mai' que s'arribarà a un bon acord abans d'acabar l'any.

Comparteix
   

Miquel Iceta explica que la discreció i les tensions que envolten la negociació pel nou finançament 'són grans' i assenyala que caldrà esperar al final per conèixer el resultat i els detalls de l'acord. Així mateix, El viceprimer secretari del PSC i portaveu del partit defensa el fet que Montilla hagi deixat clar que no subscriurà un acord que no respecti l'Estatut i que no respongui als interessos de Catalunya. Afegeix que les negociacions acabaran amb un bon acord, que 'respondrà als interessos dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya'.

El dirigent socialista no estalvia crítiques dirigides a CiU i assenyala que la federació nacionalista 'sembla preparar-se ja per rebutjar un acord que desconeix'. Iceta subratlla que una de les dificultats de l'acord és que no només ha de respectar l'Estatut, sinó que ha de servir 'per rescabalar la Generalitat dels estralls causats pel sistema vigent fruit del desastrós acord al que van arribar l'any 2001 Artur Mas i el govern del PP'.

En aquest sentit, Iceta es pregunta 'com pot donar lliçons de res algú que va acceptar un acord com a definitiu sense incloure cap clàusula d'actualització o de revisió?' o 'quants disbarats haurà de dir Artur Mas per explicar que rebutja un acord que acabarà produint un rendiment de cinc a deu vegades superior al que ell mateix va obtenir fa set anys?'.

D'altra banda, Miquel Iceta destaca la importància de la signatura del Pacte Nacional per a la Immigració que es va fer divendres i recorda que Montilla va oferir en el debat d'investidura quatre grans pactes, com són el d'habitatge, el de recerca, el d'immigració i el d'infraestructures, i que d'aquests ja se n'han subscrit tres.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Exvotant d'ERC fletxa L'Estartit
22 de desembre de 2008, 12.39 h

Els PSOEcialistes, ja heu acordat un bon acord de finançament....per Andalussia!!. I punt seguit, les vostres "palanganes" catalanes, dirán que heu assolit el millor finançament possible per Catalunya, i que si no és millor, la culpa és de CiU.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.