UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.2' ) WHERE id_article = 11455 Castells informa a CiU sobre l'estat de les negociacions ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 18:39 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Castells informa a CiU sobre l'estat de les negociacions

Una reunió que la federació qualifica d'estèril

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, ha mantingut aquest dilluns diversos contactes amb socis de Govern i partits de l'oposició per exposar-los com es troba l'estat de les negociacions, després de la reunió de dissabte a la Moncloa entre els màxims representants de la Generalitat i del govern espanyol. Segons han assegurat a l'ACN fonts del Departament d'Economia i Finances, Castells s'ha trobat amb el diputat de CiU Francesc Homs i ha parlat amb la presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho. També ha informat de les negociacions al conseller d'Innovació, Josep Huguet, i el president d'ICV, Joan Saura. Fonts de CiU han qualificat negativament els resultats de la trobada.

Comparteix
   

Després de la trobada entre el president José Montilla i Antoni Castells amb José Luis Rodríguez Zapatero i Pedro Solbes d'aquest dissabte, el conseller d'Economia i Finances ha dedicat bona part d'aquest dilluns a informar tant als socis de Govern com a l'oposició. La voluntat de Castells, segons fonts del Departament d'Economia, és mantenir informats els grups de l'evolució de la negociació, tot recordant que aquest va ser un compromís adquirit pel conseller.

Fonts de la federació nacionalista han indicat a l'ACN que la trobada ha estat 'infructuosa, estèril i plena de generalitats'. En termes similars s'han expressat altres fonts de CiU, que consideren que la trobada ha tingut un caràcter 'gairebé protocolari', ja que afirmen que Castells no ha anat més enllà del que la federació ha sabut a través dels mitjans de comunicació. De fet, les mateixes fonts han dit que el conseller no ha donat detalls de la negociació.

Aquest mateix dilluns, el secretari general de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, ha carregat contra el Govern per no haver informat a la federació nacionalista dels resultats de la trobada de dissabte. Posteriorment, s'ha produït la trobada Castells-Homs, un dels contactes que ha mantingut el conseller aquest dilluns.

A banda de les trobades de Castells, el secretari general d'Economia i president de la Comissió Mixta d'Afers Econòmics i Fiscals Estat-Generalitat, Martí Carnicer, també s'ha reunit amb els altres representants governamentals a aquest organisme, el secretari d'Indústria, Antoni Soy (ERC), i el secretari general d'Interior, Joan Boada (ICV-EUiA), a qui també han posat al dia sobre l'estat de les negociacions. Castells també té previst reunir-se, aquest mateix dilluns, amb representants de Ciutadans.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.