
El Prat és el segon gran aeroport europeu que més va créixer el 2010
El tràfic de passatgers a l'aeroport de Barcelona va augmentar un 6,9%
Tot i la crisi, les condicions meteorològiques adverses que va patir gran part d'Europa l'any passat, l'aposta de l'Estat espanyol per l'aeroport de Barajas i el veto a alguns vols internacionals, l'aeroport de Barcelona va aconseguir incrementar el tràfic de passatgers un 6,9% al 2010. El Prat es col·locava, així, en segona posició en el rànquing europeu, només per darrere de Roma Fiumicino (7,4%), i passava per davant de grans aeroports com Munich (6,2%) i Amsterdam (3,8%). Pel conjunt d'Europa, el tràfic de viatgers va créixer un 4,2% al 2010 respecte de l'any anterior i el de mercaderies va pujar un 18,7%. Són dades publicades aquest dijous pel Consell Internacional d'Aeroports a Europa, que ha presentat un informe basat en 125 aeroports que representen el 80% del tràfic aeri europeu.
Barcelona encapçala la llista d'aeroports de gran capacitat (amb més de 25 milions de viatgers l'any) amb un major increment interanual de passatgers. Així, mentre el Prat va augmentar un 7,9% els seus viatgers al desembre del 2010 en termes interanuals, l'aeroport de Munich ho va fer en un 6,3%, el de Roma en un 5,1% i el d'Amsterdam en un 4,4%, enfront de les caigudes dels londinencs aeroports de Gatwick (-10,7) i Heathrow (-9,7%).'La recuperació del trànsit aeri als aeroports europeus al 2010 ha estat gradual però incompleta', ha afirmat el director general d'ACI Europea, Jankovec Olivier. 'La crisi de les cendres volcàniques i la lenta recuperació econòmica han deixat el tràfic de passatgers un 1,2% per sota dels nivells del 2008 i només el tràfic de mercaderies ha aconseguit recuperar-se completament, augmentant un 2,2% respecte als nivells de 2008', ha afegit.