UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.39' ) WHERE id_article = 11502 Perilla el .BCN que defensa l'Ajuntament de Barcelona ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 13:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Perilla el .BCN que defensa l'Ajuntament de Barcelona

El Govern nordamericà, contrari a que s'aprovin desenes de nous dominis

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Departament de Comerç dels Estats Units ha criticat la nova política de dominis de la Corporació d'Internet per a l'Assignació de Noms i Números (ICANN), que preveu desenes de nous dominis d'adreces web. La responsable de telecomunicacions del Departament, Meredith Baker, ha traslladat a la ICANN el posicionament del govern nord-americà, el qual dubta dels beneficis de la nova política proposada i defensa assegurar l'estabilitat d'Internet abans de permetre dominis nous. Si la ICANN té en compte l'opinió del govern dels Estats Units i frena nous dominis, aquest fet podria perjudicar el .BCN, que pretén sol·licitar l'Ajuntament de Barcelona.

Comparteix
   

La ICANN gestiona els dominis de la xarxa gràcies a un contracte amb el govern nord-americà, de manera que, tot i que no pot imposar la política de la ICANN, aquesta tindrà en compte l'opinió de la Casa Blanca. A més, segons informa Vilaweb, el govern dels Estats Units, juntament amb l'Agència d'Assignació de Números d'Internet (IANA) i l'empresa de seguretat informàtica Verisign, controla el funcionament de l'arxiu que permet el funcionament bàsic d'Internet ('authoritative root zone file'). Un exemple de la importància del posicionament dels Estats Units és el fet que l'aprovació del domini .CAT es va retardar perquè havia de ser aprovat juntament amb un domini .XXX, domini que el govern nord-americà no va acceptar.

L'oposició dels Estats Units a la política de la ICANN pot frenar el procés obert el juny passat per a l'aprovació de nous dominis. Si fos així, un dels perjudicats podria ser el domini .BCN, que pretén sol·licitar l'Ajuntament de Barcelona. Tot i així, l'arribada de Barack Obama al govern nord-americà determinarà si hi ha un canvi d'opinió dels Estats Units sobre la política de la ICANN. Pel moment, la ICANN no ha fet cap manifestació al respecte.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.