UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.15' ) WHERE id_article = 11526 ERC considera 'inacceptable' el model de Solbes perquè frena la competitivitat de Catalunya ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 19:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

ERC considera 'inacceptable' el model de Solbes perquè frena la competitivitat de Catalunya

Continuen les valoracions de la proposta de Madrid

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El secretari general d'Esquerra Republicana de Catalunya, Joan Ridao, ha afirmat que la proposta de finançament presentada pel govern espanyol és 'inacceptable', perquè posa en perill la prestació dels serveis bàsics i suposa un fre al dinamisme i la competitivitat econòmica de Catalunya. Ridao ha assegurat que aquesta proposta és 'tramposa' perquè l'Estat continuarà controlant 'discrecionalment' el fons de suficiència. També ha assegurat que el model presentat pel ministre Solbes no respecta el principi d'ordinalitat i que les comunitats rebran el mateix finançament sense tenir en compte l'esforç fiscal dels seus ciutadans. En aquest sentit, ha explicat que la proposta no posa límit a la solidaritat.

Comparteix
   

Joan Ridao ha assegurat que Catalunya necessita un 'bon finançament' i no 'un millor finançament'. En aquest sentit, ha explicat que ERC vol continuar negociant, però que prefereix un 'no acord' abans que un 'mal acord' que és el que proposa el govern espanyol segons el dirigent republicà.

Ridao també ha explicat que la proposta que ha fet el ministre d'Economia, Pedro Solbes, no implica cap 'avenç substancial' respecte la proposta que va llençar el mes de juliol passat. A més, afirma que el model que ha donat a conèixer el govern espanyol 'dinamita' l'Estatut i el deixa en 'paper mullat', ja que exclou la relació de bilateralitat entre la Generalitat de Catalunya i el govern central.

El secretari general també s'ha queixat que el nou model de Solbes té en compte 'factors de correcció' que no beneficien Catalunya i que en canvi beneficien altres comunitats autònomes. En aquest sentit, ha explicat que el govern ignora factors concrets de Catalunya com ara la immigració

En aquesta línia, el secretari general ha dit que s'arriba a final d'any sense una 'proposta creïble', i que s'ha fet a 'corre-cuita' per salvar la imatge del president espanyol, José Luis Rodriguez Zapatero, que estava a punt d'incomplir un nou termini. Aquest pròxim divendres, el Govern avaluarà conjuntament aquesta nova proposta de finançament.





COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
pep fletxa mataro
31 de desembre de 2008, 12.53 h

estem d'aquesta manera perquè un dia el mas es va vendre l'estatut per una promesa del ZP que seria el nou virrey de catalunya, aquesta és la veritat.




Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Solé fletxa Polinyà
31 de desembre de 2008, 12.45 h

Això d'Esquerra em recorda l'acudit de l'Eugeni que situa a un home penjat d'un penyasegat demanant auxili i Deu se li apareix i li diu que és deixi anar al buid que uns àngels el recolliran i el salvaran de la gran òstia, i l'home , desconfiat comenta: si val d'acord però a part de Deu ... ni ha algú mes?

Està molt be que els d'Esquerra considerin inacceptable el model d'en Solbes però.... i qué?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Exvotant d'ERC fletxa L'Estartit
31 de desembre de 2008, 11.12 h

Ridao, sou socis i els hi heu lliurat la Nació sencera als que governen Espanya inpedint qualsevol progrés nacional i econòmic de Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
dani fletxa reus
31 de desembre de 2008, 10.54 h

Ridao, si et queda una mica de dignitat, trenca el tripartit, avans que a quest trenqui Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.