UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.242' ) WHERE id_article = 11708 El Síndic recomana vacunar contra el papil·loma humà a totes les noies de 12 a 14 anys ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 18:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

El Síndic recomana vacunar contra el papil·loma humà a totes les noies de 12 a 14 anys

Avui dia, el Departament de Salut l'administra

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Síndic de Greuges de Catalunya recomana al Departament de Salut que la vacunació contra el papil·loma humà no s'apliqui únicament a les nenes d'entre onze i dotze anys que cursen sisè curs de primària com es fa actualment. Destaca que se segueix un criteri diferent del que s'ha aplicat a la majoria de comunitats autònomes, que han optat per la vacunació de les noies de fins catorze anys. Assenyala que hi ha noies de dotze anys que queden excloses de la vacunació ja que, tot i estar dins del tram d'edat escollit, durant el curs 2008-2009 ja estan cursant el primer curs de l'educació secundària.

Comparteix
   

Actualment el Departament de Salut administra la vacuna contra el virus del papil·loma humà només a les noies de sisè de primària, ja que així aprofita els recursos logístics i sanitaris destinats a la vacunació contra l'hepatitis A i B, que s'administra en aquest curs a les mateixes escoles.

Tot i comprendre que l'Administració ha d'atendre a criteris de racionalitat i eficiència en la utilització de recursos públics, el Síndic apunta que, des de la perspectiva del dret a la protecció de la salut, hi ha un nombre important d'adolescents d'entre dotze i catorze anys que podrien beneficiar-se dels efectes d'aquesta mesura de prevenció que en són excloses.

La introducció de la vacuna contra el virus del papil·loma humà en el calendari de vacunacions suposa un increment de les mesures de promoció de la salut i prevenció de les malalties i, en particular, s'inscriu en les estratègies de prevenció del càncer de cèrvix. Segons les dades facilitades pel Departament de Salut, aquest tipus de càncer representa un 3,3% del total de càncers i suposa més de 250 nous casos cada any. La capacitat de prevenció de la vacuna és del 70%, i en el 30% restant, ha demostrat un cert grau de protecció.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.