directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 7 de desembre de 2024 18:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Els anuncis en català de l'Administració Estatal a Catalunya no arriben al 4%

Les xifres han estat exposades en un estudi de la Plataforma per la Llengua a la publicitat de la premsa escrita

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

Una de freda i una de calenta si s'analitzen els resultats de l'informe que ha elaborat Plataforma per la Llengua sobre l'ús del català en la publicitat en la premsa escrita: la publicitat en català quasi arriba a la meitat, ja que assoleix un 46,81%, i millora els resultats de fa una dècada. D'altra banda, només el 3,9% de la publicitat editada des de l'administració publica de l'Estat espanyol és en català. Una mostra de la indiferència i menyspreu cap a la nostra llengua.
premsa publicitat anuncis catala
La meitat de la publicitat és en català a Catalunya

Comparteix
   


Etiquetes
etiqueta dalt, de, la, vila
Plataforma per la Llengua ha elaborat un concís estudi sobre l'ús lingüístic del català en els anuncis publicitaris que es fan als principals diaris de Catalunya: La Vanguardia, el Periódico (ambdós edicions, catalana i castellana), l'Avui i El  Punt. L'estudi es va realitzar a cavall entr el novembre i desembre del 2006. Ara se'n poden treure dues importants conclusions:

La primera és la més negativa, i és que el 3,9% de la publicitat que produeix l'administració de l'Estat espanyol són en català. És a dir cada 100 anuncis més 96 són en castellà. Aquesta indiferència mostra la despreocupació i falta de sensibilitat del sector públic de l'Estat espanyol cap a la nostra cultura. També és molt negativa l'anàlisi de sectors que han tingut conflictes amb la Generalitat a l’hora d’aplicar la Llei de política lingüística, com ara les productores i exhibidores de cinema.

La segona és més positiva. S'ha de destacar que molts sectors econòmics d’un important pes específic, com ara diversos mitjans de comunicació o empreses multinacionals, han adoptat clares pautes de fidelitat lingüística envers la nostra llengua. Així, per exemple, un 96,1% dels anuncis que els mitjans de comunicació televisius publiquen a la premsa catalana són en català, mentre que si analitzem la publicitat que fa el sector energètic en els diaris del país, la totalitat d’anuncis són publicats en la nostra llengua: un 100%.

Així, cal destacar que l’ús del català ja s’acosta a la meitat dels anuncis publicats a la premsa diària a Catalunya, amb un 46,81%, i que fins i tot en els diaris editats en llengua castellana els anuncis en català suposen ja més d’una quarta part del total:

Diari per diari

Si analitzem la situació diari per diari, els usos lingüístics, tal i com ja hem reiterat anteriorment, venen condicionats en bona mesura per la llengua d’aquest mitjà: A l’Avui, per exemple, el 96,9% dels anuncis són en català i només el 3,1%, en castellà; a l’edició catalana d’El Periódico, el 54,5% dels anuncis són en català i el 45,5% en castellà, mentre que a l’edició en castellà d’El Periódico, el 31,9% dels anuncis són en català i el 67,8%, en castellà; a La Vanguardia la situació és similar: el 25,9% dels anuncis són en català i el 74,0% en castellà; finalment, al diari El Punt, el 83,4% dels anuncis són en català i el 16,6% en castellà.

Cal esmentar com a dada general que del total d’anuncis de la mostra (1.300), el 83%, és a dir, 1.079 anuncis del total, corresponien a empreses privades, i la resta, un 17%, és a dir, 221 anuncis del total, eren anuncis d’administracions públiques.

Podeu consultar l’estudi complet clicant aquí.
 



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
PP i PSOE, els partits que ens volen enfonsar

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.