
El Rodalies entre Terrassa i Manresa no es restablirà totalment fins a mig matí
Després del descarrilament per una esllavissada a Vacarisses
El servei de la línia 4 de Rodalies entre Terrassa i Manresa, afectat aquest dimarts per una esllavissada a l'alçada de Vacarisses (Vallès Occidental) on un tren ha descarrilat, no es restablirà totalment fins aquest dimecres a les deu del matí, segons ha informat Adif aquest vespre. Les tasques de retirada del tren afectat les porta a terme aquest vespre el tren taller i està previst que durin unes dues hores, de manera que una vegada que finalitzin aquestes actuacions els tècnics d'Adif duran a terme les tasques de reparació provocades per l'esllavissada.
La companyia ferroviària ha posat un servei per carretera per facilitar els desplaçaments dels passatgers. Des de l'inici del servei de demà i fins les vuit del matí el servei de Manresa a Terrassa en sentit Barcelona es farà en tren, però al tram de Terrassa a Manresa hi haurà un servei alternatiu per carretera.Així mateix, fins al final del servei d'aquest dimarts i a partir de les 8.09 hores de demà i fins al restabliment de la circulació per les dues vies la freqüència de pas al tram Manresa – Terrassa serà d'un tren per hora i sentit, que es complementarà amb el servei per carretera que des de dos quarts de cinc d'aquesta tarda Renfe ha establert entre Terrassa, Sant Vicenç de Castellet i Manresa. Aquest dispositiu compta amb vint autocars i s'han incrementat amb 19 persones els serveis d'informació i atenció al client a les estacions afectades.
A dos quarts d'una d'aquest migdia a causa d'una esllavissada de pedres a la zona de Vacarisses Torreblanca, el tren Manresa (12.09h) - Vilafranca (14.17h) ha patit una sortida parcial de la via, concretament dels primers tres eixos del primer vagó. Els 50 viatgers del tren, que han resultat il·lesos, han estat transbordats a un altre tren al voltant de la una del migdia.
Tècnics d'Adif i Renfe s'han desplaçat fins el lloc de la incidència. La primera actuació d'Adif ha estat verificar que l'altra via estava operativa i ha establert les condicions de circulació i seguretat necessàries. Un cop avaluats els danys i les actuacions necessàries per a poder restablir la circulació, s'han retirat les pedres situades sota el tren i a la infraestructura. Adif i Renfe han mobilitzat més de 45 tècnics i un tren taller especialitzat, a més de maquinària complementària, per poder retirar el tren afectat i les pedres i fer les tasques de reparació de les instal·lacions.
Adif ha obert una investigació per aclarir les causes que han originat aquesta incidència.