directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 16 d'abril de 2024 14:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Les grans operadores de telefonia obvien els compromisos d'atendre els usuaris en català

La Plataforma per la Llengua denúncia que incompleixen el conveni firmat l'any 2007 · Garantia que les comunicacions amb els clients tinguessin l'opció del català

Comentaris 15  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

La Plataforma per la Llengua ha presentat aquest dijous un estudi (pdf) que treu a la llum la passivitat de les grans operadores de telefonia a l'hora d'atendre els seus usuaris en català. Així, l'enquesta, realitzada a 655 persones, demostra que la major part dels enquestats no disposen dels contractes, factures ni de la bústia de veu en català i, en alguns casos, fins i tot després d'haver-ho demanat directament a l'operadora. Algunes dades ho exemplifiquen: només el 16,8% dels enquestats disposa d'un contracte en català i un 54,5% que han demanat rebre la factura en català no ho han aconseguit. Una cosa similar passa en l'àmbit de les comunicacions de la companyia amb el client en diferents formats, en què l'ús del català és clarament minoritari: per exemple, tan sols el 4,2% dels enquestats afirma rebre els missatges sempre en català. La plataforma denuncia que les grans operadores incompleixen el conveni firmat amb la Generalitat  el 2007 per garantir que totes les comunicacions amb els usuaris tinguessin l'opció de fer-les en català.

Comparteix
   


Etiquetes
Aquest estudi és la quarta part d'un treball que va començar el 2007 i que tenia com a objectiu avaluar el grau d'acompliment del conveni signat entre la Generalitat de Catalunya i els principals fabricants i operadores del sector de la telefonia mòbil. Els acords establien la inclusió del català en els terminals com a opció idiomàtica en el menú lingüístic i el compromís de les operadores de garantir que els clients poguessin rebre totes les comunicacions i serveis en llengua catalana. La llengua de Catalunya sembla però que encara que no està en un bon nivell.

Així, un 63% dels usuaris afirmen que el seu telèfon disposa de l'opció en català, però aquesta xifra davalla fins al 41% quan es tracta d'atenció al client en català de les companyies. La majoria d'enquestats afirma que l'atenció en la llengua de Catalunya l'han de demanar expressament, fet que demostra que les operadores treballen per defecte en castellà creant, així, un greuge comparatiu entre els usuaris. Malgrat això, la situació ha millorat en els darrers anys. El treball es presenta pocs dies abans que Barcelona es converteixi en el centre del món del sector de la telefonia, gràcies al Mobile World Congress (GSMA), el congrés de telefonia mòbil més important del món.

Vodafone i Orange les companyies que més menystenen el català

Les tres principals companyies operadores que actuen a Catalunya i a la major part de les terres de parla catalana presenten dèficits importants en l'ús del català, essent aquests més accentuats en els casos de Vodafone i Orange que a Movistar. De la resta de companyies cal destacar RACC Mòbil, que és un exemple d'utilització del català en la telefonia mòbil.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#15
Mico fletxa Sabadell
3 de març de 2011, 09.56 h

Totes aquestes companyies de serveis (magnificament interessats -gas, aigua, telefonia, asseguradores-) segueixen la mateixa estratègia: en castellà i prou. Des de fa anys que penjo sistemàticament el telefon quan, després de demanar-los ser atès en català i de no sortir-me'n, continuen clavant-te un rotllàs en la lengua del imperio. Massa segles d'esclavitud! I tornen a trucar, insisteixen i persisteixen. Als pocs segons els aturo, demano ser atès en català i si no, com deia aquell, q... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Fèlix fletxa Barcelona
3 de març de 2011, 09.25 h

#1 "jordi-terrassa" Ho tens moooolt mal entès, noi. En català el verb "trucar" es fa servir amb datiu (trucar a algú) i, per tant, el pronom que li correspon és "li". Consulta el diccionari abans de posar-te pedres al fetge... :-)


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Laura fletxa Vic
11 de febrer de 2011, 19.20 h

#
jo vaig trucar un cop per un tema d'una oferta d'un mòbil , que al final ni era oferta ni res. Resulta que vaig a buscar el mòbil que m'ofería Movistar per 0€
en aquest moment no el tenien a la botiga i quan vaig tornar em van dir que l'oferta ja havia caducat i que si el volia havia de pagar 23 € o que truques a Movistar i ells em donarien una explicació. La cosa és, que quan vaig trucar i em demanen d'on trucava, jo li dic des de Vic, i em diu l'oeperadora eso donde cae?Jo li cont... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Antoni fletxa Barcelona
11 de febrer de 2011, 16.10 h

Quan em truquen a casa per oferir serveis de telefonia, els contesto en català “Tot això que m'està dient, digui-m'ho per escrit, que m'ho estudiaré” i mai rebo cap proposta en aquest sentit. Les companyes, tant de telefonia, gas, electricitat tenen l'objectiu de prendre's els clients, però procuren no deixar rastre de les ofertes que només les fan de paraula.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
dani fletxa penedès
11 de febrer de 2011, 13.02 h

Feu com jo: quan us truqui un operador, li dieu en català que no enteneu el que diu (fent-vos els ximplets) i pregunteu si parla en català o sap d'algun company que parli català. I així tota l'estona, tot i que l'operador us foti la xerrada en castellà. Una vegada em va dir un sudamericà: "Perdone, a qué país estoy llamando?", hahahahaha


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Eduard fletxa Calella
11 de febrer de 2011, 12.07 h

i de mobicat què????


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Eduard fletxa Calella
11 de febrer de 2011, 11.57 h

Volem una operadora catalana....!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Magda fletxa Barcelona
11 de febrer de 2011, 11.56 h

I quan hi telefones com a usuari parlant en català t'has de sentir dir amb un to clarament foteta "Que pasa, que no habla castellano?". És un contratac claríssim. I nosaltres, anant badant...


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
xavier fletxa ESPAÑA
11 de febrer de 2011, 10.52 h

#6 yo demano que te cojas un avion y te vayas a rumania que alli se quedaron sin gitanos jajajajaj seguro los indepe alli hos sentis mas identificados ad



adeu a tots i bon cap de setmana per als que no treballem els dissabtes i diumenges clar


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Salvador fletxa Girona
11 de febrer de 2011, 09.18 h

Demano un operadora catalana d'una vegada perquè s'acabi això. Jo m'hi passaria independentment del preu


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.