Catalunya va perdre un milió de turistes el 2008
La davallada principal prové de França
Catalunya va perdre un milió de turistes internacionals al 2008 amb una caiguda del 6,7% respecte al 2007, segons l'Enquesta de Moviments Turístics en Frontera (Frontur) que elabora el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç espanyol. En concret, les quatre demarcacions catalanes van rebre 14.193.952 turistes, un 24,7% del total de l'Estat, però lluny dels 15,2 milions de turistes que van visitar el país al llarg del 2007. El mes de desembre va ser especialment negatiu. El nombre de turistes va ser de 735.191, un 26,4% del total de l'Estat, però 113.000 menys (-13,3%) que al mateix mes de l'any anterior. Balears s'endú part del turisme francès que perd Catalunya.
Catalunya continua al capdavant del llistat de comunitats autònomes pel que fa al nombre de turistes internacionals que rep, però el seu descens també és el més important i és molt més acusat que el que ha registrat el conjunt de l'Estat espanyol al 2008, que se situa en un -2,6% respecte al 2007, amb 57,4 milions de turistes i 2,8 al mes de desembre (-13,8%).Per contra, territoris com Madrid i Balears presenten un saldo positiu al conjunt del 2008 amb creixements del 3,6% i 1,4%, respectivament. Balears ocupa la segona posició amb 10,3 milions de turistes, i Madrid la sexta amb 4,6 milions.
Balears s'endu part del turisme francès que perd Catalunya
Segons l'estudi, aquesta caiguda del 6,7% dels visitants internacionals a Catalunya es deu, majoritàriament, a la davallada de visitants procedents de França, que és el principal mercat emissor. Les dades apunten que el flux de turistes francesos que visiten Catalunya va caure un 15,9%, mentre que al conjunt de l'Estat la caiguda tan sols va ser del 8,5%.
Bona part d'aquests turistes francesos perduts per Catalunya van a parar a les Illes Balears. Segons Frontur, el nombre de turistes francesos que van visitar l'arxipèlag al llarg del 2008 va augmentar en un 15,1%. També ha contribuït a la davallada a Catalunya el mal comportament de mercats com Itàlia o el Regne Unit.
L'estudi indica que al mes de desembre Catalunya va ser la comunitat que més ha contribuït a fer caure les estadístiques del conjunt de l'Estat, tot i que els números vermells encara es mantenen per sobre els de la mitjana estatal. En aquest mes Catalunya va rebre 735.000 turistes internacionals, 113.000 menys que al desembre del 2007 (-13,3%). Al conjunt de l'Estat, la caiguda al desembre va ser del -13,8% a conseqüència del comportament del turisme a comunitats com Andalusia (-22,9%) i el País Valencià (-21,8%).







