directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 17 d'abril de 2021 20:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Tecnologia doble fletxa

Twitter evita posicionar-se sobre la versió en català al Mobile World Congress

El conseller delegat de l'empresa, Dick Costolo, diu que l'objectiu de la plataforma de les piulades és estar 'sempre present, com l'aigua'

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El CEO de Twitter, Dick Costolo, no s'ha mullat massa quan en el torn de preguntes de la seva ponència al Mobile World Congress li han preguntat si la plataforma de les piulades disposarà de versió en català. S'ha limitat a dir que el sistema de traduccions del portal està preparat per incorporar qualsevol llengua. Durant la seva intervenció, una de les estrella del congrés, Costolo ha fet un recorregut per tot el que ha suposat Twitter en els últims anys, des dels aspectes més personals fins a ser una gran porta a la llibertat i democratització de la informació. El repte de la companyia és ara aconseguir estar 'sempre present, com l'aigua' i vol unificar el seu ús en tots els dispositius.Costolo ha fet un repàs, a través de piulades de personalitats conegudes i anònimes, sobre l'impacte que Twitter ha tingut en la societat en els últims anys. Ha començat amb l'exemple de Carles Puyol, que va penjar una fotografia al seu compte en aquesta plataforma durant la rua de celebració de la victòria de la celebració espanyola. Amb aquest cas, ha volgut dir que Twitter ha aconseguit que els protagonistes d'esdeveniments de tot tipus puguin retransmetre què està passant en temps real, una possibilitat que abans només tenien els mitjans de comunicació.
twitter
Comparteix
   


Etiquetes
El conseller delegat de Twitter ha parlat de la plataforma com una gran oportunitat per a la llibertat i democratització de la informació. També n'ha destacat, però, els usos més personals i, en aquest sentit, ha dit que 'ara la gent torna a mirar programes de televisió en directe' i que Twitter ha esdevingut la 'segona pantalla', ja que molta gent segueix la programació amb l'ordinador al costat per anar dient-hi la seva.

Fa temps que es parla de televisió interactiva i, a parer de Costolo, aquesta comunicació bidireccional s'ha aconseguit amb Twitter.

L'objectiu de la companyia és unificar l'ús de Twitter en totes les plataformes, de manera que els usuaris no hagin de preocupar-se, per exemple, si l'estan fent servir des del mòbil, des d'una 'tablet' o des de l'ordinador. Volen que el funcionament sigui igual i que Twitter estigui 'sempre present, com l'aigua'. Ho ha exemplificat dient que en les càmeres convencionals també hi hauria d'haver l'opció d'enviar les fotografies via Twitter.

El 40% dels usuaris de Twitter piulen des del mòbil

Durant la seva intervenció, Costolo ha dit que, a hores d'ara, el 40% del piuladors actualitzen els seus perfils des del telèfon mòbil, mentre que el 50% fan servir més d'una plataforma. És a dir, el telèfon i l'ordinador portàtil, per exemple.

Més idiomes

Costolo ha anunciat que durant aquest 2011, Twitter incorporarà diversos idiomes com el rus, el turc, l'indonesi i el portuguès. Alguns internautes i mitjans li han preguntat a través del hashtag #askdick si també hi haurà la versió catalana, objectiu pel qual un grup d'internautes ja ha recollit més de 3.000 signatures. El conseller delegat de Twitter, però, no s'ha mullat massa i s'ha limitat a dir que el sistema de traduccions del portal està preparat per incorporar qualsevol llengua.

L'interès de Google, un rumor

Les notícies que van aparèixer la setmana passada sobre les intencions de Google de comprar Twitter són 'rumors' segons Costolo. Ha dit que no havia vingut al congrés a fer cap anunci i també ha descartat que la plataforma social passi a ser de pagament perquè els 'micromissatges ja produeixen diners'.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Ramon Boixet Ramon Boixet
Aniversari del diari “AVUI"
Joan Lladonet Joan Lladonet
On pensen arribar els independentistes catalans desunits?
Guillem Valls Sala Guillem Valls Sala
O Junts o campi qui pugui!

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.