UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.87' ) WHERE id_article = 12143 La PDE exigeix que el nou Pla de conca de l'Ebre inclogui el cabal ecològic del riu ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 04:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

La PDE exigeix que el nou Pla de conca de l'Ebre inclogui el cabal ecològic del riu

No descarten plantejar noves mobilitzacions

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) durà a terme aquest dissabte a Tortosa un debat centrat en el nou Pla Hidrològic de la conca de l'Ebre i en l'exigència que aquest tingui en compte el cabal ecològic del riu. L'entitat ha convidat al debat diferents institucions perquè ‘posin damunt la taula les cartes’ sobre el nou Pla Hidrològic, que està en fase de redacció. El portaveu de la PDE, Joan Antoni Panisello, ha afirmat que 'és positiu fer un Pla Hidrològic perquè té en compte tota la regulació del riu, però cal que també tingui en compte el cabal ecològic'. Totes les institucions convidades han confirmat la seva assistència, excepte el Ministeri de Medi Ambient.
delta ebre riu terres
Comparteix
   

La PDE vol aprofitar el debat per plantejar el seu 'cavall de batalla' pel que fa al Pla, com és el cabal ecològic de l'Ebre. Panisello l'ha qualificat d''assignatura pendent' i ha afirmat que les Terres de l'Ebre 'es juguen molt' amb el nou Pla, ja que estarà vigent fins l'any 2027. Han confirmat la seva assistència la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE), l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), la Fundació Nova Cultura de l'Aigua (FNCA) i l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA).

L'acte, que tindrà lloc a les vuit del vespre a l'auditori Felip Pedrell de Tortosa, s'iniciarà amb una breu exposició de cada institució participant i seguirà amb un debat obert. Panisello ha afirmat que la PDE 'farà diverses preguntes' i que espera 'que ens les responguin'. Així, l'entitat aprofitarà la presència d'organismes com la CHE o l'ACA per parlar del procés de descontaminació del pantà de Flix (Ribera d'Ebre) i la construcció dels pous de Vinallop com a mesura preventiva, i del canal de regadiu Xerta-Sénia, que la PDE qualifica de 'transvasament cap al sud'. Juntament amb el Pla Hidrològic, ha dit Panisello, aquests són els 'fronts oberts' de la PDE.

Tot i reconèixer que el debat inclourà alguns 'aspectes tècnics', el portaveu ha animat la societat ebrenca a assistir-hi. A més, ha afegit, la Plataforma 'no descarta que durant l'assemblea surti alguna nova proposta de mobilització'.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.