UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.78' ) WHERE id_article = 12189 El Govern espanyol torna a perseguir les candidatures de l'esquerra independentista basca ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 22:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El Govern espanyol torna a perseguir les candidatures de l'esquerra independentista basca

Demana al Suprem que anul·li les llistes de D3M i Askatasuna

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'advocat de l'Estat, en nom del Govern espanyol, ha presentat aquest dijous al Tribunal Suprem els escrits d'impugnació de les candidatures d'Askatasuna i Democràcia 3 milions (D3M). Amb aquesta maniobra, Madrid espera que el Tribunal Suprem resolgui abans de diumenge per impedir que accedeixin al cens electoral. Segons l'advocat general de l'Estat, Joaquin de Fuente Bardají, existeix 'una contaminació en les persones, l'objecte, disseny i conformació, amb la intervenció de partit il·legalitzats'. Aquest dimecres va ser la fiscalia la que va demanar la impugnació de les llistes, en un calc de les maniobres que, d'ençà de la llei de partits impulsada per José Maria Aznar, persegueixen les candidatures de l'esquerra independentista basca per tal que no puguin presentar-se a les eleccions, en aquest cas les d'Euskadi, que es celebraran l'1 de març.

Comparteix
   

L'advocat de l'Estat ha decidit impugnar les llistes de D3M a través d'un recurs contenciós-electoral, mentre que en el cas d'Askatasuna ho ha fet a través d'un incident d'execució de la sentència que va il·legalitzar Batasuna, ANB i PCTB. El cas d'Askatasuna serà 'més complicat', ha assegurat Bardají. Com ha mesura cautelar mentre es resol, l'advocat de l'Estat ha demanat una resolució abans de les dotze de la nit el dissabte per impedir que accedeixin al cens.

L'escrit d'impugnació que la fiscalia general de l'Estat se sosté en l'argument que tant D3M com el partit polític Askatasuna neixen com a 'fruit de l'impuls i planificació de l'entorn ETA-Batasuna per a estar present en aquestes eleccions'. Amb aquesta finalitat, es va dissenyar D3M, segons la fiscalia, una 'candidatura contaminada' en format d'agrupació d'electors.

Una segona candidatura, Askatasuna, que ha 'intentat desvincular-se ' de l'entorn d'ETA mitjançant la configuració de llistes amb persones sense trajectòria política relacionada amb formacions il·legalitzades.

L'element essencial pel qual el Ministeri Públic sol·licita la impugnació de D3M és 'l'acusada presència en la gairebé totalitat de les llistes electorals de membres vinculats a partits polítics ja il·legalitzats'.En concret, dels 84 candidats que integren les llistes de D3M, 82 d'ells han tingut vincles 'estrets i recents amb formacions il·legalitzades'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
6 de febrer de 2009, 18.23 h

Amic Pepito va de curt. El què si tenen clar tota aquesta piltrafa i deixalla humana que avui fan d'aprenents de polítics, és la sucosa moma de nòmines milionàries immerescudes. I aldamunt, encara ens putegen, tant els uns com els altres.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
6 de febrer de 2009, 15.02 h

els espanyols, es diuen democrates i no es diuen imperialistes, que es el que son . es una vergonya que han d,admetre esl partits que es diuen d,esquerres i que intenten enredar a les persones que no tenen clar, el que es i que vol dir; (IMPERIALISME, ESQUERRES I NACIONALISME)


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
6 de febrer de 2009, 11.04 h

es la teoría del "tio paco": si la realitat del carrer no s'ajusta a la propaganda ideologica, cambiem la realitat del carrer.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.