
Heribert Barrera: 'O treballem per l'Estat propi o l'espanyolització serà irreversible'
'La pressió que exerceix l'Estat espanyol és ferotge', assegura l'expresident del Parlament
La independència és l'única solució als mals de Catalunya, i com més temps passi més difícil serà aconseguir-la. Aquest és el parer de l'expresident del Parlament de Catalunya, Heribert Barrera, que en una entrevista per la revista Ordit defensa que ens trobem 'en moments decisius' i els independentistes no poden anar dividits d'aquesta manera. Per l'exdirigent d'Esquerra, 'el país està patint un procés de minorització molt accelerat', amb una pressió 'ferotge' per part de l'Estat espanyol. 'Només ens hem de fixar amb la constant asfíxia que exerceixen sota la llengua catalana', assegura Barrera. En aquest context, l'expresident del Parlament aposta per 'construir un Estat propi o el procés d'espanyolització serà, finalment, irreversible'.
Entrevistat per Guillem Carol, de la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya, Heribert Barrera lamenta que l'independentisme encara no sigui majoritari. 'No som prous i, a més, desgraciadament no ens entenem entre nosaltres', assegura l'expresident, que lamenta que al sistema polític actual, 'els polítics acabin confonent els interessos del partit amb els del país'.Cap al final de l'entrevista, Heribert Barrera s'asincera, i assegura que 'no n'està segur' que Catalunya acabi essent independents. 'La veig i, per tant, la vull veure possible', assegura l'expresident, 'i per aquest motiu hi he treballat tota la meva vida, ara bé, és essencial una classe política decidida'. 'La política s’ha de fer amb el cervell, el cor i l’estómac. La política nacional, però, s’ha de fer, per sobre de tot, amb el cor', rebla Barrera.
Notícies relacionades
- 'Independentistes i d'esquerres', la rèplica d'ERC a l'atac del PSC 02.11.2010.
- Barrera adverteix que 'no es pot anar enlloc' amb la Constitució i assegura que és 'irreformable' 11.09.2010.
- Ridao replica Solidaritat Catalana amb una crida a fer pinya al voltant d'ERC per enfortir el sobiranisme 'útil' 26.07.2010.