UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 12312 Ridao avisa Zapatero que potser 'seran els electors i no la crisi els que se l'emporten per davant' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 04:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Ridao avisa Zapatero que potser 'seran els electors i no la crisi els que se l'emporten per davant'

Creu que les mesures proposades són 'irrellevants'

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El secretari general i portaveu d'ERC al Congrés, Joan Ridao, ha avisat aquest dimarts al president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, 'a veure si no arriba a temps a les pròximes eleccions del 2012' per solucionar la crisi econòmica i 'són els electors i no la crisi els que se l'emporten per davant'. 'Vostè no en sortirà indemne', ha apuntat el dirigent republicà. Durant la seva intervenció al Congrés dels Diputats, Ridao ha declarat que les mesures que ha presentat Zapatero 'no són gens rellevants' i l'ha acusat de no deixar-se ajudar. 'Vol sortir sol d'aquesta situació i no vol donar oxigen a l'oposició i menys encara en període electoral', ha destacat.


joan ridao
Comparteix
   

El dirigent d'ERC ha dit que Zapatero 'ofereix pa per avui i gana per a demà' i ha lamentat que fiï totes les cartes de la recuperació a l'evolució favorable de l'economia a nivell mundial. 'No se'n fiï perquè a Espanya qualsevol crisi econòmica ens porta més temps a sortir-ne', ha dit. Ridao ha declarat que esperava més 'valentia' i 'coratge' en el discurs de Zapatero.

'No hi ha una vareta màgica, però se li pot exigir lideratge i un guió clar', ha dit. En aquest sentit, ha criticat que el govern espanyol navega 'en un marc de contrastos'. També ha criticat que el president espanyol no portarà a terme cap reforma estructural i que 'no hi ha diàleg social'.

Ridao ha traslladat a Zapatero que ha de deixar de banda 'la política menuda i conjuntural'. 'La magnitud de la crisi no admet polítiques tradicionals', ha indicat. Per això, ha apostat per reformes estructurals. En aquest ha apostat per reformes estructurals en l'àmbit de l'administració pública. 'S'ha aprimar l'Estat', ha declarat. En aquest punt, ha celebrat la decisió de Zapatero de reduir la despesa corrent en 1.500 milions d'euros, però ha afegit que no és suficient. També ha apostat per reformes estructurals en el mercat de treball, en el sector energètic, en el sector de la comunicació i el transport, així com reformes en educació i la formació professional. 'Hauria de mossegar amb decisió i convicció de la poma prohibida de les reformes estructurals', ha destacat. Així mateix, ha declarat que la despesa pública que 'és colesterol, però del bo'.

Ridao ha dit que la formació republicana aposta per fixar per llei un coeficient de crèdit obligatori destinat a finançar empreses i famílies, per capitalitzar els bancs i entrant el capital dels mateixos. En aquest context, ha recalcat que 'fa falta un gran pacte per sumar esforços i repartir sacrificis'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
11 de febrer de 2009, 08.17 h

Cert Ridao, però sàpigues que el mateix us passará a vosaltres. Ja se sent la remor del tsunami que us escombrará. Us escombrará per haver lliurat la Nació a l'enemic, per la vostra nefasta gestió i perqué a més de ser uns pèssims gestors, sortiu carìssims. Sou molt pitjor que els que tant critiqueu.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.