directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 05:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Trànsit fa una valoració positiva del primer mes de velocitat variable

El col·lectiu de taxistes afirma que no ha ajudat a disminuir el consum sinó que l'augmenta

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El límit de velocitat variable instal·lat als accessos de Barcelona per l'autovia de Castelldefels (Baix Llobregat), la C-31, i l'autopista del Garraf, la C-32, compleix un mes amb una valoració ‘positiva’ del seu funcionament per part del Servei Català de Trànsit (SCT). Tot i això, estranyament, l'entitat no ha volgut fer un primer balanç de la seva efectivitat. El sistema, que ha comportat la instal·lació de 175 senyals lluminosos a portals a cada quilòmetre i senyals laterals als accessos, modifica la velocitat màxima permesa en funció de la congestió, la contaminació, els accidents i la meteorologia.

Comparteix
   

A la C-31 i la C-32 en cap cas es pot superar el límit màxim permès de 80 quilòmetres per hora, si bé en casos de congestió es pot arribar a fixar el màxim a 40 quilòmetres per hora. Fins al març no es multarà als conductors que incompleixin la mesura.

L'Ajuntament de Barcelona ha constatat, per part seva, que amb la mesura i amb el límit de velocitat de 80 quilòmetres per hora els vehicles arriben de manera més esglonada a la ciutat i a menys velocitat, el que redueix les congestions.

Així, l'entrada de vehicles s'ha reduït i s'ha laminat, segons ha explicat la regidora de Prevenció, Seguretat i Mobilitat, Assumpta Escarp.

Com funciona?

Un programa informàtic maneja les dades de les estacions de recollida de dades instal·lades cada 500 metres i coneix en temps real la velocitat mitjana dels vehicles per sentit. Normalment funciona de manera automàtica, i determina la velocitat màxima necessària per a cada cas. Tot i això, en cas de successos inesperats, es controla de manera manual.

Els radars estan connectats al sistema informàtic i s'actualitzen en funció de les velocitats que s'estipulin, tot i que es li dóna al conductor un marge de temps per adaptar la velocitat. Els canvis es fan en intervals de 10 quilòmetres per hora i quan la senyalització canvia, parpelleja durant 10 segons fins a quedar fixa.

Els taxistes ho contradiuen

Els taxistes catalans han criticat que, després del primer any de velocitat limitada a 80 km/h als voltants de Barcelona, la mesura ha provocat un augment del 3,9% en el consum de combustible, segons ha informat la Federació Catalana del Taxi.

En declaracions a 'Catalunya Informació', el president de la federació, Josep Maria Goñi, ha assegurat que el descens de la contaminació que al·lega el Govern és ‘una maniobra de distracció’, ja que ha considerat que és fruit d'una menor demanda de mobilitat per la crisi i no d'aquesta limitació.

Els taxistes han demanat una reunió amb la Generalitat per aconseguir que elimini aquesta mesura i també la de la velocitat variable, que s'aplica des de fa un mes a la C-32, perquè considera que es tracta d'una mesura ‘recaptatòria’.






COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Sonia fletxa Barcelona
6 de setembre de 2010, 00.10 h

Evidentment que es recapta-tòria !!!!

I no nomes això, es contaminant. El fet de frenar les sortides de la ciutat només crea més lentitud interna i més contaminació.

Si puguesin sortir 10.000 cotxes hora pero gràcies al SAURA-LÍMIT nomes surten 8.000 tenim 2.000 cotxes que contaminen directament durant aquesta hora, i no només això si no que dificultan la mobilitat dels que també estan dins, amb lo que podriem parlar de 4.000 cotxes augmentant la contaminació de Barcelona gràcies... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.