UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.171' ) WHERE id_article = 12497 Òmnium denuncia que les forces de seguretat de l’Estat vulneren els drets lingüístics ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 10:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Òmnium denuncia que les forces de seguretat de l’Estat vulneren els drets lingüístics

Demanen a Rangel que recordi la legislació vigent als funcionaris de l'Estat

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president d'Òmnium Cultura, Jordi Porta, ha adreçat una carta al delegat del Govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, demanant el compliment dels drets lingüístics per part de les forces de seguretat de l’Estat espanyo, és a dir la Policia Nacional, davant els fets ocorreguts en els darrers dies a la Seu d’Urgell. Porta ha traslladat a Rangel que un membre d'Òmnium va ser aturat per la Policia Nacional a l'Alt Urgell, va ser increpat per portar l'adhesiu CAT a la matrícula i a més de denunciar una intervenció 'desmesurada i vexatòria' dels agents posa de manifest que van obligar-lo a parlar en castellà.
jordi porta omnium cultural
Comparteix
   

Jordi Porta recorda que aquest cos policial ja no té competències de trànsit a Catalunya. És per això que ha demanat Rangel que 'posi en marxa els mecanismes adients dins de la seva administració per recordar a tots els funcionaris de l’Estat que treballen a Catalunya el que estableix l’Estatut en matèria de Drets lingüístics i ús del català'.

Justament ahir, directe!cat publicava la notícia del rebuig dels ciutadans de la Catalunya Nord a l'adopció de la normativa europea per a les matrícules dels cotxes ratificada pel Ministeri de l'Interior francès, ja que contempla un logotip únic regional per tot el Llenguadoc-Rosselló que omet la catalanitat de la regió.





COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
19 de febrer de 2009, 11.12 h

son les forces d'ocupació, recordeu Sr Jordi?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.