directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 10:01 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Maragall considera que el manteniment de la vaga contra la LEC 'és un error'

Afirma que serà contraproduent per a l'educació

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha titllat aquest divendres 'd'error' la vaga de mestres prevista pel proper 19 de març contra la Llei Educativa de Catalunya (LEC). 'Jo crec que és contraproduent per a la nostra educació, i pels mestres i professors, especialment, el manteniment d'una convocatòria de vaga que no duu a res', ha continuat Maragall, que s'ha desplaçat fins a Figueres per entregar la 6a edició del Premi Nacional d'Experiències Educatives Josep Pallach, que enguany ha caigut a mans d'un projecte del CEIP El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer (Osona). 'Què passarà l'endemà d'aquesta presumpta vaga, haurà canviat alguna cosa?', s'ha preguntat el conseller d'Educació.
ernest maragall
Comparteix
   

'Doncs no. Només que seguirem amb el diàleg, naturalment, i seguirem avançant en el procés d'aprovació de la LEC', s'ha respost a continuació Maragall, que no comparteix que es faci una vaga 'per les formes' d'una llei i critica que el lema de la convocatòria sigui tan genèric com el desacord amb la política educativa de la Generalitat. 'Si hi hagués un plantejament concret en termes laborals que calgués modificar, es podria atendre de manera específica', ha comentat el conseller d'Educació. 'El que passa és que els termes laborals ja estan a la taula de negociació. No fa falta una vaga per assolir acords en aquestes matèries', ha assenyalat Maragall.

'A més, estic convençut que cada cop hi ha més mestres i professors en aquest país que no se senten a gust amb una situació de conflicte obert i de confrontació', ha afegit el conseller d'Educació. 'I que prefereixen treballar sobre la base del diàleg, del suport de l'administració i de la consciència que és possible treballar desplegant la seva professionalitat en les millors condicions', ha enumerat Maragall. 'És evident que manquen coses però estem en el camí de l'enfortiment de la nostra Educació', ha finalitzat el conseller, que encara creu que la LEC 'arribarà a un magnífic final i amb un gran grau d'acord, que és el que necessita el nostre país'.

Premis Pallach

El conseller d'Educació ha entregat aquest divendres a Figueres el Premi Nacional d'Experiències Educatives Josep Pallach. El guardó reconeix les iniciatives d'aquelles persones relacionades amb l'àmbit educatiu que destaquen per haver innovat en metodologia pedagògica. Els premiats en aquesta sisena edició han estat quatre centres educatius: el CEIP El Roure gros de Santa Eulàlia de Riuprimer -que ha obtingut el primer premi-; el CEIP M. Àngels Anglada de Figueres –segon guardonat-; l'IES Vil·la Romana de la Garriga –tercer classificat-; i l'Escola Cooperativa El Puig d'Esparreguera –que ha obtingut un accèssit-.

El projecte guanyador del CEIP El Roure gros porta per títol 'Conèixer, descobrir i aprendre junts a través de la ciència'. Aquesta escola, que agrupa un centenar d'alumnes, aposta de forma ferma per la ciència com a mètode d'estimulació de l'alumnat. L'objectiu del treball és potenciar la capacitat investigadora dels estudiants, de tal manera que es facin preguntes sobre l'entorn que els envolta, que formulin hipòtesis, que contrastin les fonts, que n'extreguin conclusions i que descobreixin en comú a través de la ciència. És a dir, que no només aprenguin asseguts a l’aula, sinó en contacte amb els experiments, ja sigui observant un eclipsi solar o construint una maqueta.

El segon premi Josep Pallach ha estat per al CEIP M. Àngels Anglada de Figueres, amb 228 alumnes, i que ha presentat el projecte 'Descobrir la ciutat'. Un treball que destaca per l'ús de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) i que ha estat elaborat en col·laboració dels alumnes amb necessitats educatives especials. El treball, que parteix de la premissa que per a estimar la teva ciutat abans l'has de conèixer, proposa una visita virtual pels edificis singulars de Figueres a través de fotografies. El web del centre motiva la participació de l’alumnat a reconèixer els edificis de la ciutat en forma de concurs.

El tercer premi ha estat per l'IES Vil·la Romana de la Garriga, de 446 alumnes, amb el treball 'Una crida a la celebració'. Aquest parteix de la concepció de l'aprenentatge i l'ensenyament com un privilegi, i per tant, promou accions en les classes d'història i història de l'art que habitualment estan al marge del sistema educatiu. Per exemple, vestir els alumnes de determinada manera quan es tracta la vida d'un pintor, o fer una reconstrucció conjunta d'un quadre en concret.

Josep Pallach, figura de compromís pedagògic

El premi Josep Pallach es va crear en memòria de Josep Pallach (1920-1977), polític i pedagog figuerenc que va destacar pels seus ideals democràtics i per la defensa d'uns valors pedagògics avançats al seu temps. Al final de la Guerra Civil s'exilià a França on estudià pedagogia i psicologia a la Universitat de la Sorbona de París.

Després de fer de pedagog a diverses ciutats franceses va retornar finalment a Catalunya el 1970. En la seva tornada de l'exili exercí de professor d'Història de l'Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona i fundà l'Escola de Mestres de Sant Cugat.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
4 de març de 2009, 21.17 h

Ggrrr... d prt d mlts d nsltrs...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.