UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 12557 Duran admet que s'ha 'equivocat' i que no volia afavorir les tesis 'd'aquells que van contra l'Estatut' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Duran admet que s'ha 'equivocat' i que no volia afavorir les tesis 'd'aquells que van contra l'Estatut'

Després d'assegurar a TVE que el text tenia 'aspectes inconstitucionals'

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president del Comitè de Govern d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC) i secretari general de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, ha assegurat assumir el seu 'error' quan dimecres passat, en una entrevista al programa '59 segundos' de TVE, va afirmar que l'Estatut podia tenir 'aspectes inconstitucionals'. En un article al seu bloc personal titulat 'M'he equivocat', Duran afirma que 'mai' ha tingut la intenció 'd'afavorir cap tesi d'aquells que van contra l'Estatut', entre els quals assegura que no s'hi inclou.
duran i lleida josep
Comparteix
   

Duran ha recordat que sempre que se li ha preguntat sobre una eventual sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre el text català s'ha 'negat a fer cap comentari' i s'ha 'refermat sempre en la seva constitucionalitat i explicitant que aquest va ser un dels arguments a partir dels quals vaig demanar el vot dels ciutadans en el referèndum'.

Sobre les declaracions a TVE, Duran ha remarcat que va 'defensar com sempre la seva constitucionalitat' i que va afegir que 'en ser un text tant llarg podria tenir algun element d'inconstitucionalitat, però que mai al meu entendre afectaria el nucli essencial'. 'A la vista de les reaccions i interpretacions que hi ha hagut al voltant de les meves declaracions, és evident que s'ha entès quelcom que jo no penso ni volia dir', ha assegurat, tot afegint que assumeix el seu 'error'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
23 de febrer de 2009, 13.24 h

I es que l'ESTATUT només hens pot que portar coses bones per Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.