L'empresariat català pretén burlar la Llei de Política Lingüística
Han demanat, entre altres coses, no atendre en català ni l'obligació d'etiquetar en la nostra llengua
Els interessos empresarials sempre canvien en funció dels beneficis. Ara que la Llei de política lingüística els obliga a invertir en les seves activitats per a millorar l'ús i servei del català, s'hi oposen. L'empresariat diu que l'augment de la immigració els dificulta atendre en català, i que l''ús del català hauria de ser voluntari. Amb aquestes demandes, fa palès el seu menyspreu cap al Parlament de Catalunya i el conjunt de l'autonomia catalana.
Comparteix
TweetEtiquetes
En una reunió celebrada divendres a la seu del departament, el president de Fepime-Catalunya, Eusebi Cima, ha denunciat davant de Castells "l'excés normatiu" i la "indefensió del comerciant davant la normalització lingüística" i especialment pel que es refereix a la venda de productes amb etiquetes normalitzades.
Però encara han demanat més ja que el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha insistit en la necessitat de què l'aplicació de la Llei de Normalització Lingüística al sector comercial es faci a partir de la "voluntarietat" del sector empresarial.
El president de Pimec, Josep González, ha reclamat "prudència" en l'aplicació de la llei (aprovada per una àmplia majoria al Parlament de Catalunya), justificant la seva demanda en els importants "canvis socials" que s'han produït al país en els darrers anys, amb l'arribada d'un important contingent d'immigració.
L'empresariat, amb aquestes demandes, fa palès el seu menyspreu cap al Parlament de Catalunya i el conjunt de l'autonomia catalana. D'una banda, reclamen un aeroport internacional per continuar ampliant els seus beneficis i critiquen la Generalitat per no vetllar pels interessos del país. De l'altra, quan els interessos del país els obliguen a gratar-se la butxaca, critiquen la Generalitat d'intervencionista