UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.79' ) WHERE id_article = 12854 Comença una renovada Setmana del Llibre en català ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 03:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Comença una renovada Setmana del Llibre en català

El Gremi de Llibreters se n'ha desvinculat per discrepàncies amb els canvis

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Aquest divendres al migdia s'ha inaugurat la 27a Setmana del Llibre en Català que s'allargarà fins al 15 de març i que enguany presenta novetats, com ara el trasllat de la seu a Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental). S'ha impulsat un nou model que, segons l'organització, pretén ressaltar la vitalitat i la solidesa del llibre en català, la dels agents que el fan possible i la de molts dels continguts que d’ell se’n deriven. Tot i això, els canvis no han estat exempts de polèmica i han provocat que el Gremi de Llibreters se n'hagi desvinculat per discrepàncies. Palma està celebrant també durant aquests dies la seva Setmana del Llibre en Català.

Comparteix
   

La voluntat de l'organització amb aquests canvis és convertir-la en una gran festa de les Lletres i de les Arts catalanes amb activitats paral·leles, fet que el Gremi de Llibreters veu amb recel ja que creu que la desvirtuaran i acabarà convertint-se en un 'festival'.

Algunes de les novetats són la producció d'un espectacle de concepció pròpia 'Poesia i Llibertat', la introducció de tres grans espais temàtics centrats en Narrativa, No ficció i Infantil i Juvenil. A més, aquest darrer espai adquireix personalitat pròpia amb tallers i espectacles de referència artística. Es farà una lectura pública arreu de Catalunya de Les aventures extraordinàries d'en Massagran.

Finalment, el Dictat en català es retransmetrà a través de L'Anella Cultural i es farà en set poblacions: Barcelona, Girona, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat del Vallès i Palma.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.