![doble fletxa](/img/icones/fletxa_blava.png)
Nadal vol evitar que les consultes se situïn 'en el centre del debat' polític
El president del grup parlamentari socialista acusa al govern de Mas de no tenir ni 'ambició nacional' ni 'criteri' amb les retallades
El president del grup parlamentari del PSC, Joaquim Nadal, ha pujat aquest divendres el to d'oposició dels socialistes catalans i ha carregat durament contra el Govern de la Generalitat, que veu sense 'programa', sense 'agenda legislativa', sense 'orientació pressupostària', sense 'impuls econòmic' i sense 'ambició nacional'. Un dia després que Miquel Iceta marqués les condicions per donar suport a Mas, entre les quals que el president no participi en la consulta del 10 d'abril, Nadal ha remarcat que el PSC no vol situar les consultes 'al centre del debat'. Nadal, a més, sosté que el president de la Generalitat, Artur Mas, no podrà complir amb el seu objectiu de reduir l'atur a la meitat.
Si en les últimes setmanes diversos alcaldes del PSC han reclamat a la direcció del partit més duresa a l'hora de criticar el Govern de la Generalitat i les seves retallades, Joaquim Nadal ha comparegut aquest divendres per fer una valoració de les diferents compareixences que els consellers han fet al Parlament i ha carregat amb duresa contra l'executiu. Nadal creu que no hi ha ni 'missatge d'optimisme' ni 'voluntat propositiva', mentre que s'han anunciat retallades 'sense criteri', 'sense prioritat', 'sense ordre' i 'a discreció'. El dirigent socialista ha denunciat que aquestes retallades 'restaran serveis i drets als ciutadans' ja que afectaran a àmbits com la salut, l'educació o la seguretat. De fet, Nadal ha lamentat que el Govern té una orientació 'conservadora' que prioritza 'mesures per a pocs' per davant de 'retallades per a molts'.Les consultes, línia vermella del Govern
Les declaracions de Nadal arriben un dia després que el viceprimer secretari i portaveu del PSC, Miquel Iceta, fixés en una entrada al seu bloc les línies vermelles que el Govern no pot passar perquè tingui la col·laboració dels socialistes. Una d'aquestes era que Mas no participés en la consulta independentista del 10 d'abril a Barcelona.