UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.145' ) WHERE id_article = 12965 Puigercós tornaria a guanyar i Carod pujaria en vots segons un sondeig intern d'ERC ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 16:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Puigercós tornaria a guanyar i Carod pujaria en vots segons un sondeig intern d'ERC

El vicepresident del Govern treuria més suport entre els militans sense càrrec

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 17 vots )
carregant Carregant

Una enquesta interna dins d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) torna a situar al vicepresident del Govern en una alta posició. Si els militants haguessin d'escollir avui mateix el seu president, els resultats variarien tot i que l'actual president, Joan Puigcercós, guanyaria. El més rellevant és que els militants sense càrrec estan dividits entre l’un i l’altre i, encara que per un marge estretíssim, prefereixen Carod.
carod-rovira joan puigcercos
Comparteix
   

Segons explica el diari AVUI, ho manifesten així un 33,9% dels enquestats, mentre que un 33,5% opten per Puigcercós. També és significatiu el percentatge que dóna la mateixa qualificació als dos dirigents, un 32,6%, que podria representar en part l’opinió dels sectors crítics, molt mobilitzats durant l’etapa congressual del juny. Una setmana abans la militància havia elegit a les urnes els nous president i secretari general de la formació, en unes eleccions amb quatre candidatures.

MIlitats amb i sense càrrec

Els militants menys controlats –els que no cobren d’ERC– i bona part de l’electorat optarien pel vicepresident si els dos dirigents s’enfrontessin a urna oberta.

La cosa canvia molt quan es tracta dels militants amb càrrec. En aquest cas, l’actual president del partit –que ha guanyat la majoria de les assemblees regionals– dobla de bon tros l’expresident (49,4% a 22,4%) pel que fa al suport de les bases. Un 28,2% donen a tots dos la mateixa qualificació. En xifres absolutes, l’actual president republicà obtindria un 82,9% del suport, mentre que Carod poc més d’un 56%.

Autoubicació i formació

El nivell d’escolarització de les bases també s’ha disparat en l’última dècada i ara són majoria els universitaris de cicle llarg, fet que no és tan habitual entre els membres que fa anys que hi militen. Pel que fa a la ubicació de les bases en l’eix ideològic, se situen clarament a l’esquerra, no a l’extrema esquerra, però sí bastant allunyats del centre. En una escala de l’1 al 10 (l’1 és extrema esquerra i el 10 extrema dreta), el gruix dels militants s’ubica en el 3, fet que topa amb l’intent d’alguns dirigents de dirigir el partit cap al centre –fins i tot n’hi ha que s’han declarat públicament liberals, com ara el mateix president de la formació.

El sondeig el va fer el departament de ciència política de la UAB entre els assistents al 25è congrés del partit, celebrat el 14 de juny, i les conclusions apareixen publicades ara a la revista Eines.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.