UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.232' ) WHERE id_article = 13005 Anxo Quintana també dimiteix ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

Anxo Quintana també dimiteix

Juntament amb la resta de l'executiva del BNG

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El portaveu nacional del BNG, Anxo Quintana, ha seguit les passes del fins fa poc cap del PSdeG i president de la Xunta de Galícia, Emilio Pérez Touriño, i avui també ha presentat la seva dimissió i ha renunciat a presentar-se de nou al càrrec de portaveu. Ha dimitit  juntament amb la seva executiva, després dels resultats electorals dels comicis de l'1 de març en què el BNG no va poder sumar amb el PSdeG per formar govern. Segons que ha dit ell mateix, ara s'obre un període de reflexió 'constructiu' en què el partit analitzarà els motius de la derrota. La dimissió pot paralitzar la decisió que havia de prendre l'executiva sobre si prefereix reeditar la coalició electoral per a les eleccions europees amb CiU o bé provar de fer-ho amb ERC.

Comparteix
   

Ha comunicat la seva renúncia i la de tota l'executiva del BNG durant la seva intervenció al Consell Nacional del partit. La formació celebrarà a principis de maig una Assemblea Nacional Extraordinària en què haurà d'elegir la nova executiva. Fins aleshores serà el Consell Nacional qui adopti les decisions polítiques tot i que el propi Quintana ha proposat que per qüestions operatives del dia a dia es mantingui en funcions els actuals secretaris de l'executiva.

També ha proposat que el Consell Nacional esculli una comissió gestora que s'encarregui d'organitzar una Assemblea 'generosa' integrada, com a mínim per 2.500 delegats. D'aquesta manera, creu que tindrà 'legitimitat i força' per dur a terme un 'procés important' que ha de servir per escollir la nova direcció.

Ha recordat que 'no és el moment de personalismes' ni d'enfrontaments interns entre les corrents del BNG, en clara referència al cap històric de la formació, Xosé Manuel Beiras. En la seva intervenció, Quintana s'ha disculpat per 'tots els errors que ha pogut cometre' i ha assegurat que per a ell 'ha estat un honor ser candidat' del partit durant tots aquests anys. A més, ha mostrat el seu compromís d'estar 'sempre' a disposició del BNG.

Quintana ha destacat que l'Assemblea s'haurà de dur a terme 'd'acord als Estatuts del BNG'. La proposta de la direcció en aquesta matèria -una de les més espinoses perquè hi ha sectors que volen que hi participi tota la militància- és que hi hagi 'un procés participatiu a la base de les assemblees comarcals' perquè després acudeixin a l'Assemblea 'no menys de 2.500 delegats'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.