UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.101' ) WHERE id_article = 13047 El Robin Hood català proposa deixar de pagar les hipoteques per superar el capitalisme ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 03:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

El Robin Hood català proposa deixar de pagar les hipoteques per superar el capitalisme

Enric Duran ha tornat tot i les denúncies pels crèdits no retornats

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El col·lectiu Crisi, del qual forma part Enric Duran, el Robin Hood català, engega una campanya aquest dimarts sota el lema 'podem viure sense capitalisme' on proposa solucions per a superar aquest règim econòmic. Entre aquestes recomanacions està treure tots els diners del banc, no pagar préstecs ni hipoteques ni lloguers o reduir el rebut amb els pisos, deixar de treballar per a una empresa capitalista, o no abonar els serveis bàsics. El col·lectiu ha anunciat un segon número de la revista, que en aquest cas es repartirà tant al Principat com a l'Estat espanyol. A la presentació de la campanya estava Enric Duran, l'activista més conegut del grup, que va demanar 492.000 euros en crèdits a una quarentena de bancs ara fa uns mesos i no els pensa retornar.
enric duran
Comparteix
   

De fet Duran té diverses denúncies en contra per no tornar 492.000 euros que va demanar a una quarantena de bancs. Fa sis mesos l'activista va anunciar en una publicació del col·lectiu que havia 'expropiat' aquests diners als bancs i entitats de crèdit. El seu objectiu era denunciar els sistema financer bancari demostrant les facilitats per obtenir aquests préstecs. Després d'anunciar que no tornaria els diners, que han servit per publicar diverses revistes del col·lectiu, Duran va marxar a Sudamèrica per no fer front a les denúncies d'aquestes entitats bancàries.

L'activista no ha volgut parlar de la seva acció, ja que considerava que la roda de premsa era per a presentar la nova campanya del col·lectiu. Malgrat això, ha explicat que només va rebre 4 denúncies tot i demanar crèdits en una quarantena d'entitats i que totes estan arxivades judicialment. Duran s'ha quedat dins de l'edifici central de la Universitat de Barcelona amb els estudiants que hi estan tancats per evitar ser detingut. Segons fonts judicials, el jutjat d'instrucció número 29 de Barcelona que porta el cas no ha arxivat cap denúncia, encara que no ha demanat de moment una ordre de 'crida i cerca'.

Aquest dilluns, Enric Duran ha tornat a reaparèixer en públic per explicar les alternatives que el col·lectiu Crisi anunciarà en una segona revista, que es distribuirà gratuïtament aquest dimarts. Es tracta d'una publicació d'uns 350.000 exemplars que arribarà a uns 400 pobles i ciutats de l'Estat espanyol. La revista porta el títol de 'podem viure sense capitalisme' i planteja accions per a superar aquests sistema econòmic per aconseguir un model que 'garanteixi menjar i sostre per a tothom'.

La publicació es repartirà en castellà, amb uns 130.000 exemplars, i en català, amb uns 220.000, i s'ha finançat amb diners aconseguits per Enric Duran i per donacions. Unes 2.000 persones actuaran voluntàriament per a distribuir la publicació. En les seves pàgines es troba un pla d'acció per a la transició postcapitalista, ja que el sistema 'està en una crisi profunda' sobretot de creixement. El col·lectiu considera que el capitalisme genera unes desigualtats 'brutals' a més de problemes energètics i ecològics. Per això donen de termini fins a finals de juny als estats per fer un pla per superar el sistema.

Com consideren que no es farà aquest canvi, el col•lectiu engegarà a partir del 17 de setembre vinent nombroses accions de protesta, com 'la deserció' de pagar rebuts de tot tipus, lloguers, hipoteques o fundar cooperatives integrals, per a garantir l'habitatge. A més, es faran accions de protesta al carrer per a demanar a la societat que aporti solucions i models de canvi. De moment la primera manifestació serà diumenge vinent contra la política energètica de la Generalitat.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
17 de març de 2009, 09.42 h

Tots hauríem de fer com ell, jaja!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.