
Mas s'equipara amb Merkel i Cameron i remarca que els retalls pressupostaris no tenen precedents
Afirma que els catalans són 'els alemanys a l'estat espanyol' i que han de poder decidir 'quants diners surten i es queden'
El secretari general de CDC i president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat aquest dissabte que l'ajust que ha de fer la Generalitat en les seves finances 'no té precedents' i fins i tot l'ha equiparat al que està aplicant David Cameron al Regne Unit. 'Si dividim la població del Regne Unit i la comparem amb Catalunya, i dividim els 25.000 milions d'euros més o menys pern aquesta diferència de població, veureu que més o menys estem en el mateix lloc', ha dit. Davant del Consell Nacional de CDC, Mas ha remarcat que 'no hi ha alternativa' a les retallades que ha de fer el Govern, però que 'no es fa per fer ni per fer mal', sinó que té com a objectiu 'sortir-ne més forts'. A més de la comparació amb el Regne Unit, Mas també ho ha fet amb Alemanya per dir que els catalans són 'els alemanys a l'estat espanyol' i que han de poder decidir 'quants diners surten i quants es queden'.
'De tant en tant, l'arbre s'ha de podar i acaba naixent amb més força'. Amb aquesta metàfora, Mas ha defensat davant dels consellers nacionals de CDC les accions del Govern per tal d'ajustar les finances de la Generalitat. Davant de les crítiques a les retallades que estan arribant des de l'oposició, Mas ha fet una defensa aferrissada de la necessitat de fer aquests ajustos per tal de poder encarar el futur. De fet, minuts abans ha estat el mateix conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, qui ha presentat una informe sobre aquesta qüestió davant del Consell Nacional.Mas ha advertit que 'l'esforç d'ajustament i d'estalvi a fer a les finances públiques de Catalunya no té precedents' i que aquest és 'el primer cop en 30 anys' que el pressupost comportarà gastar menys que l'any anterior. A més, ha afegit que per primera vegada 'no és bona notícia' prorrogar el pressupost de l'any anterior i que si s'hagués fet sense ajustos el país s'hauria 'pegat una castanya monumental'.
Així, ha remarcat que aquest procés d'ajust és 'obligat' i que 'no hi ha alternativa'. 'És necessari, obligat i té un sentit, no es fa perquè sí, no és fa per fer ni per fer mal', ha garantit, 'el sentit és que n'hem de sortir més forts' encara que sigui prenent mesures que 'no siguin simpàtiques'.
És en aquest sentit que ha comparat les retallades que s'han de fer des de la Generalitat amb les que està aplicant el govern britànic capitanejat per David Cameron. Mas ha explicat que el Regne Unit ha de retallar 100.000 milions d'euros en quatre anys, '25.000 per any durant quatre anys'.