UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.153' ) WHERE id_article = 13189 Ridao adverteix al PSC que no pot 'immolar-se' per Zapatero i el PSOE ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 20:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Ridao adverteix al PSC que no pot 'immolar-se' per Zapatero i el PSOE

Demana que, arribat el cas, es pressioni amb els 25 diputats socialistes a Madrid

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El secretari general d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Joan Ridao, ha demanat responsabilitat política a CiU, després que Felip Puig demanés 3.500 MEUR en el finançament, però també ha advertit el PSC que no pot 'immolar-se' per Zapatero i el PSOE, sinó que 'ha d'estar al servei de la causa dels partits catalans' ara que poden exercir pressió davant la solitud del president espanyol. Ridao vol evitar que es torni a repetir 'un esquema com el debat de l'Estatut' ja que 'hi ha massa nervis'.

Comparteix
   

Avís a CiU...

Ridao creu que CiU 'no pot demanar miracles' després de pactar amb Zapatero un Estatut 'mediocre', després que Felip Puig hagi posat la xifra de 3.500 MEUR a sobre de la taula. Ridao ha dit que 'la vacuna dels errors de l'Estatut ha de servir per alguna cosa'. El republicà retreu a CiU que 'no pot demanar miracles', perquè 'l'Estatut dóna pel que dóna'. 'Ens sembla inaudit que, com més exigent es mostra el Govern de Catalunya, que està sent ferm com mai, menys suport té de CiU', ha dit, i 'com més trumfos té Catalunya a la mà, més sol CiU vol deixar el Govern'. Ridao creu que les xifres que Puig ha posat a sobre de la taula no són viables amb un 'Estatut mediocre', ja que el pacte Mas-Zapatero va fer 'desaparèixer les referències al dèficit fiscal' i es va 'laminar i retallar' el text del 30 de setembre del 2006.

...i al PSC

Pel que fa al PSC, Ridao ha advertit els socialistes catalans que 'no poden desconèixer de quina banda de la taula estan, com va passar en relació a l'Estatut, fent costat al govern del PSOE'. En aquest sentit, els ha alertat que 'arribat el cas, els seus 25 diputats al Congrés haurien de fer servir la seva capacitat d'influència i pressió'. 'Si en aquests moments Zapatero ja comença a sentir l'alè al clatell dels partits catalans', ha dit, 'imaginem quina pressió pot arribar a sentir el PSOE i Zapatero si pensés per un sol moment que no pot comptar amb els 25 diputats del PSC'.

Excés de nerviosisme


Després d'una setmana en què es van començar a fer públiques les xifres que proposa el govern espanyol, i en què hi ha hagut intercanvis de declaracions entre la Generalitat, el govern espanyol i els partits de l'oposició, Ridao creu que 'ha de baixar el suflé', perquè 'hi ha massa nervis'. 'Estem començant a reviure un esquema com el debat de l'Estatut', ha dit, i 'com més pressió té el govern espanyol, més propícia és la situació de la part catalana, més desunits i amb més tacticisme estan els partits'.

El secretari general d'ERC ha afegit que 'la vacuna dels errors de l'Estatut ha de servir per alguna cosa' i ha instat a 'no llançar-se els plats pel cap'. 'Massa vegades el PSC i CiU han usat victòria del país com a victòries del partit', ha advertit, tot apel·lant a la 'responsabilitat' en aquest moment. En aquest sentit, ha recordat que 'el model de finançament té voluntat de permanència i ha de servir per aquest govern i pel que pugui venir en el futur'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
23 de març de 2009, 19.17 h

en Ridao hauria d'autoaplicar-se el consell: esquerra no pot autoinmolar-se per un psc que sols busca a la desesperada allargar la legislatura tot i que sigui en minoria. El psc és corresponsable directe del problema del finçament, ell és part del psoe al congrés espanyol i té ministres al govern psoe. ciu i erc són tb corresponsables, l'un per abaixar l'estatut aprobat al Parlament i l'altre per l'entrega irresponsable d'un país al psc (psc-psoe).

Cal posar fi a aquesta mena de cri... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
23 de març de 2009, 18.02 h

Ridao adverteix al PSC?...i qué coi és aixó del PSC?.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.