Barcelona esperarà al dictamen previ del CAC abans de difondre la publicitat municipal
El Consell va demanar que es deixés d'emetre la campanya Visc(a) Barcelona
Els grups municipals de l'Ajuntament de Barcelona han aprovat aquest divendres per unanimitat una proposició presentada per el PP per sotmetre les campanyes publicitàries municipals al dictamen previ del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC). Aquesta decisió s'ha pres dos dies després que aquest organisme demanés a les televisions que deixessin d'emetre la campanya Visc(a) Barcelona-Fent Barcelona per què és contrària a la llei de la comunicació audiovisual. Malgrat l'acord unànime hi ha hagut moments de tensió durant el debat previ a l'aprovació, en què l'oposició ha recriminat el cost d'aquesta publicitat i el seu contingut al govern de la ciutat.
L'oposició acusa els socialistes de fer un ús partidista de la publicitat institucionalEl president del grup del PP, Alberto Fernández Díaz, ha acusat l'Ajuntament de fer un 'ús partidista' de la publicitat i ha dit que la despesa és 'una autèntica barbaritat'. Ha dit que el bipartit es gasta 60.000 euros al dia o 20,6 MEUR l'any en una publicitat que ha qualificat de 'partidista, sectària i deformada'. Ha dit que aquestes xifres suposen una quantitat cinc vegades superiors a la que l'Ajuntament destina a fer front a la pobresa. També ha considerat que aquests anuncis 'no canviaran la percepció que els ciutadans tenen de l'alcalde'. Per altra banda, ha manifestat que aquests anuncis van associats a una exposició a la Sala Ciutat que 'és tant modesta que no hi va ningú' ja que 'a Barcelona, le scues són a les oficines de l'INEM o als menjadors socials', ha dit.
Trias (CiU), ha dit que el govern municipal 'vulnera' les lleis per 'ignorància i incompetència o menysteniment', un extrem que considera que 'exigeix buscar responsables' ja que el CAC 'va avisar' l'Ajuntament en l'anterior campanya de publicitat. Per això, ha acusat el govern de saltar-se les normes 'voluntàriament'. Ha criticat la despesa de l'Ajuntament en publicitat i ha dit que els anuncis 'no porten enlloc, són d'autopropaganda, d'autocomplaença' i ha dit que el govern la fa 'perquè estan nerviosos, tenen enquestes que els donen resultats fatals'. En aquest sentit, ha dit que 'les enquestes em van molt bé, si vol ja els hi passaré'. Per això, ha demanat que 'no facin més autobombo perquè se'ls veu el plumero'.
El president d'ERC, Jordi Portabella, ha atribuït la proposició a 'errors del propi govern' que 'ens porta una pèrdua de temps i de credibilitat'. Ha considerat que la campanya 'Fent Barcelona' té la voluntat d'obtenir 'rèdits d'interés partidista i de govern'. Ha matisat que el seu grup no està en contra de les campanyes de publicitat.
El PSC qualifica les intervencions de l'oposició d''atac d'histèria'
El primer tinent d'alcalde, Carles Martí, ha dit que 'el govern no té res a amagar ni avergonyir-se' perquè 'sempre hem complert amb la llei i acatat el CAC', ha assegurat. Ha volgut demostrar l'èxit de l'exposició a la Sala Ciutat sobre el PAM dient que des del 16 de març ha rebut 823 visitants. Ha qualificar les intervencions de la oposició d'un 'atac d'histèria', i les crítiques del PP del pressupost publicitari de 'discurs centrat amb la mateixa demagògia de fa vint anys'. En aquest punt, ha dit a Fernández Díaz que 'podem parlar de quan val un tanc o un avió' i ha acusat al PP de prendre 'els ciutadans per tontos. Martí ha acabat criticant Trias i ironitzant sobre la seva capacitat per analitzar la publicitat en comparació amb el CAC. 'És que vostè en sap tant que en sap més que el CAC', ha dit.