directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 23 de juny de 2021 07:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Comunicació doble fletxa

Trias: 'Entre tots estem pagant la campanya d'Hereu'

L'Ajuntament de Barcelona encarta un suplement propagandístic de 8 pàgines a 'El Periódico' i 'La Vanguardia' a dos mesos de les eleccions · També prepara un DVD que 'repassarà l'obra de govern socialista dels últims 30 anys'

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

L'Ajuntament de Barcelona perd cada any 15 milions d'euros amb el Bicing, segons que ha denunciat en més d'una ocasió el cap de llista de CiU a la capital catalana, Xavier Trias. A aquesta quantitat encara cal sumar-hi el fet que, ahir, el consistori encartés als diaris La Vanguardia i El Periódico sengles monogràfics de 8 pàgines lloant les excel·lències del servei, amb entrevista inclosa a l'alcalde Jordi Hereu, just quan queden poc menys dos mesos per a les eleccions del 22 de maig. Trias qualifica el fet d''indignant', assegura a directe!cat que 'la propaganda de l'Ajuntament no té cap límit' i constata: 'Entre tots, estem pagant la campanya d'Hereu.' I avisa que el consistori encara té previstes d'altres campanyes per a la setmana vinent.
Bicing, El Periódico, La Vanguardia
Comparteix
   


Etiquetes
El monogràfic, publicat amb el pretext del quart aniversari de la implementació del Bicing, assegurava que el servei és 'un model consolidat', explicava que hi ha un 'reconeixement internacional del model Barcelona', informava que els abonats puntuaven el servei amb un notable i, en una entrevista a Hereu, aquest raonava que 'el Bicing ha suposat un impuls important per l'ús de la bicicleta a la ciutat'.

Com Trias, l'economista Guillem López Casasnovas també havia denunciat la despesa que suposa per a les arques municipals aquest servei, especificant que té un cost total de 18 milions d'euros i uns ingressos de només 3, amb la qual cosa el balanç final acaben sent els 15 milions apuntats per CiU.

Campanya en DVD
L'encartament publicitari sobre el Bicing just dos mesos abans de les eleccions fa pensar a Trias que tot plegat no és res més que una acció de la campanya d'Hereu finançada amb els diners dels contribuents barcelonins. I, segons que va denunciar en un ple la portaveu adjunta de CiU al consistori, Sònia Recasens, és previst que el dissabte 26 o el diumenge 27 de març, els 'principals diaris catalans' també reparteixin un DVD per 'evidenciar i revisar l'obra de govern socialista dels últims 30 anys'.

El DVD, que s'anomenarà Barcelona, la ciutat que sempre comença, durarà un màxim de 20 minuts i tindrà per objectiu 're-llençar (sic) un Govern que fa més de 30 anys que està a l’Ajuntament i que mai ha deixat de fer grans coses per Barcelona', segons el brífing creatiu (pdf) que l'empresa va presentar a l'ajuntament i que CiU va fer públic a principi de febrer. El document també especifica que es pretén 'fer un documental amb caire publicitari, amb això volem dir que hi ha d’haver una clara vocació de vendre un producte, en aquest cas una fantàstica ciutat governada per socialistes que en molts aspectes és un model de ciutat per la resta d’Europa', i exposa que 'el to, ha de ser emocional de piel de gallina, positiu i creïble'.

La mateixa Sònia Recasens, va preguntar dimecres per aquesta campanya a la comissió de Presidència, però el tinent d'alcalde Ramon García Bragado va optar per no fer ús del seu torn de resposta.

El brífing, amb data d'1 de febrer, també assegura que el DVD serà una 'campanya estratègica' que reforçarà la 'campanya tàctica' Barcelona Respon, que aquests dies ja es pot veure a les principals televisions del país promocionant la web bcn.cat.

Supressió d'InfoCatalunya
Aquests dos encartaments publicitaris coincideixen en el temps amb la decisió del Govern de suprimir temporalment la publicació trimestral d'informació institucional InfoCatalunya, que suposarà un estalvi per a la Generalitat de 5,3 milions d'euros, segons que va explicar dimecres la vicepresidenta Joana Ortega.

Consultat per directe!cat, l'ajuntament barceloní s'ha negat a especificar quin era el cost total del suplement sobre el Bicing.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
18 de març de 2011, 13.05 h

Res es comparable al que al seu dia sent va dir / Gavin.net de la campanya del convergent GAVIN per les terres de Lleida, aquella si que va ser una campanya de de bo amb plan yanki i amb barres i estrelles de BARRUTS i ESTRELLATS !!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
MARIA M. fletxa Barcelona
18 de març de 2011, 13.01 h

Mes o menys com la que paguem també entre tots a CiU a tot arreu de Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2 Jordi Tremosa
18 de març de 2011, 11.23 h

A Lleida hom paga també amb diners públics la campanya de l'alcalde socialista Àngel Ros.

Al darrer número de la revista de la Paeria Àngel Rus hi surt en 10 fotografies a tot color!
Sabeu quantes pàgines d'informació té aquesta revista? Setze.

Més informació a: http://on.fb.me/giVlkK


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Daniel fletxa Barcelona
18 de març de 2011, 07.17 h

Es vergonyós com s'està llençant els dines aquest any. Per el que veig a Sarrià, tot es indignat: es fan despeses de cara a la galeria, es fan remodelacions (no urgents) de places, s'empaperen les portes anunciant inauguracions (un poster per cada acte), s'omplen els autobusos urbans d'una in-dissimulada propaganda electoral, etc

Per no parlar de la famosa tarja de Nadal que ens va enviar a casa.

Lamentable


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
No es pot voler satisfer els enemics, si no es pot fer amb els amics
Ramon Boixet Ramon Boixet
Cuina catalana que sorprèn Suïssa

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.