UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.65' ) WHERE id_article = 13443 Avui s'obre al trànsit el polèmic túnel de Bracons ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 15:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Avui s'obre al trànsit el polèmic túnel de Bracons

El projecte ideat per CiU va comptar amb l'oposició inicial d'ERC i ICV dins el tripartit

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Finalment el túnel de Bracons avui divendres entra en servei, ja és una realitat. Qui ho vulgui podrà viatjar de manera directa d'Osona a la Garrotxa i al revés. Aquest projecte que va idear el govern de CiU ara fa uns 15 anys i que ha sofert múltiples modificacions, definitivament serà inaugurat de forma oficial per l'actual govern. El famós túnel semblava tenir els dies comptats després del canvi de Govern català al 2003, un cop dues de les tres forces (ERC i ICV) del nou govern s'havien posicionat clarament en contra de la construcció i perforació de la vall. Així tot, després d'anys de nous croquis, esbossos i modificacions i un intens diàleg amb els grups opositors i els alcaldes de la zona, el nou túnel ja és una realitat.
tunel bracons pont carretera
Comparteix
   

El túnel de Bracons connectarà divendres de manera directa Osona i la Garrotxa. El túnel ha foradat en nom del progrés la històrica vall. La nova connexió deixarà un paper encara més testimonial a la carretera que uneix pel capdamunt del coll de Bracons les dues comarques.

Els usuaris que cada dia van des d'Osona fins a la Garrotxa o viceversa són els que més esperen l'entrada en funcionament del nou eix Vic-Olot. Fins ara, la via més ràpida per anar entre aquestes dues comarques és la que passa pel Ripollès utilitzant els túnels de Capsacosta. El temps estimat d'aquest viatge a una velocitat mitjana és d'un hora. Els usuaris apunten que, amb el nou túnel de Bracons, el temps pot reduir-se a la meitat.

Inauguració oficial

Una delegació institucional àmplia, amb el president de la Generalitat, José Montilla, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, alcaldes d'Osona i la Garrotxa i també nombrosos membres de CiU assistiran a la posada en marxa de la carretera.

Un servei de bus nou

Coincidint amb l'estrena de la carretera, també entra en servei avui una nova línia regular d'autobús entre Olot i Barcelona passant per Bracons, amb un temps de trajecte estimat d'una hora i tres quarts. Seran autocars directes que escurçaran entre 30 i 45 minuts els temps de les rutes actuals, que passen per Banyoles i Amer. A part també s'estrenarà un servei diari entre Olot i Vic, sense parades intermèdies.






COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Riu fletxa Madrid
3 d'abril de 2009, 17.35 h

Bracons, creixement insostenible, una vergonya per Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.