Puigcercós reclama el suport 'dins i fora' d'ERC per afrontar la negociació del finançament
Després que els crítics tinguin les 1.000 signatures pel referèndum intern
El president d'Esquerra Republicana, Joan Puigcercós, ha tornat a demanar al corrent crític intern del partit 'sentit comú' i 'sentit de país' després que aquest dissabte el sector Esquerra Independentista (EI) hagi aconseguit les mil signatures necessàries per convocar un referèndum a ERC sobre el futur model de finançament català. Segons ha dit Puigcercós, Esquerra en aquests moments necessita 'tota l'ajuda de dins del partit i de fora' per afrontar una nova fase de la negociació del finançament en què, segons el líder d'ERC, el govern espanyol tractarà de fer acceptar 'per força' a Catalunya un 'finançament insuficient'. El líder republicà no ha volgut entrar a valorar les mil signatures d'EI que, segons els estatuts del partit, obliguen a convocar una consulta interna. Segons paraules de Puigcercós, 'Esquerra ja ha dit tot el que havia de dir sobre aquesta qüestió'.
Puigcercós ha considerat 'intolerable' que la negociació del nou model de finançament català 'es vagi podrint setmana rere setmana' sense arribar a cap acord. Davant aquest panorama, el líder republicà ha considerat que Catalunya 's'ha de plantar' davant el Consell de Política Fiscal i Financera si en les pròximes setmanes no hi ha un 'canvi radical' en la proposta del govern espanyol, i continuar amb una negociació bilateral.El president d'ERC ha pronosticat un canvi en la negociació del finançament que possiblement consistirà en una major pressió del govern espanyol per fer que Catalunya accepti 'per força' un finançament 'insuficient'. Davant d'aquesta situació, Puigcercós ha considerat que 'ara més que mai Esquerra i el país necessiten tot el suport'. 'Pensem que si Catalunya s'acaba plantant, en aquest país hi haurà qui voldrà fer-se enrere', ha dit. 'Ja hem tingut experiències de gent no aguantava l'envestida de Madrid', ha assegurat Puigcercós, que ha considerat que 'ara bé un moment difícil' respecte la negociació del nou model de finançament català.
El president d'Esquerra Republicana ha visitat aquest diumenge al migdia el Mercat del Ram de Vic, acompanyat entre d'altres membres del partit per la diputada i portaveu al Parlament, Anna Simó.
Notícies relacionades
- Puigcercós demana lleialtat als crítics d'ERC per no distorsionar el debat del finançament 29.03.2009.
- Els crítics d'ERC ja tenen les signatures necessàries per convocar un referèndum intern 06.04.2009.
- Bertran diu que només li falten 300 signatures per a convocar el referèndum sobre el finançament a ERC 23.03.2009.
- Huguet avisa als crítics d'Esquerra que serà el Govern qui decidirà el finançament 11.03.2009.
- Esquerra Independentista comença a recollir signatures per a convocar un referèndum a ERC sobre el finançament 10.03.2009.







