UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.171' ) WHERE id_article = 13555 Puigcerdà reclama a l'Estat la connexió elèctrica amb França per a l'hospital transfronterer ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Puigcerdà reclama a l'Estat la connexió elèctrica amb França per a l'hospital transfronterer

L'alcalde aprofita la visita d'Oriol Junqueras a la ciutat per demanar-ho

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'Ajuntament de Puigcerdà ha expressat aquest dimarts la seva preocupació per la manca de resposta del govern estatal a les reiterades peticions de connexió elèctrica amb França en benefici del projecte de l'hospital transfronterer de Puigcerdà. L'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, considera que és lamentable aquesta situació tenint en compte l'elevada diferència pressupostària entre el subministrament espanyol o francès. El pressupost d'Endesa és de 8 milions d'euros davant dels 1,5 milions d'euros de la companyia francesa EDF.
oriol junqueras puigcerda
Comparteix
   

L'alcalde de Puigcerdà Joan Planella ha insistit aquest dimarts en reclamar del govern estatal la llicència per abastir d'electricitat l'hospital transfronterer de Puigcerdà des de França. Planella ha fet aquestes declaracions durant la visita que ha efectuat el candidat d'Esquerra Republicana de Catalunya a les eleccions al Parlament Europeu, Oriol Junqueras.

Planella ha manifestat que la connexió elèctrica amb França no representa cap complexitat tècnica i que només la manca de voluntat del govern estatal està impedint que el servei de la companyia francesa Electricité de France (EDF) pugui abastir l'hospital transfronterer. Planella ha recordat que no es tracta d'una qüestió de gustos o de capricis. L'alcalde ha explicat en roda de premsa que el servei que ofereix EDF és molt més barat que el pressupostat per la companyia estatal Fecsa-Endesa. La diferència és molt aclaridora: Endesa ha pressupostat l'obra en 8 milions d'euros mentre que la companyia francesa ho ha fet en 1,5 milions d'euros.

Planella ha lamentat que des de fa mesos que s'està treballant en aquest projecte i que des del govern estatal no s'ha rebut cap mena de resposta a les peticions del consistori cerdà. I, segons Planella, la Generalitat argumenta que és una iniciativa que ultrapassa l'àmbit regional i que és competència estatal.

Per la seva banda, el candidat republicà ha recordat que Europa hi ha una qüestió fortament vinculada les quatre llibertats fonamentals com la llibertat de circulació de persones, de béns, de serveis i de capital. Per a Junqueras, la situació que parteix Puigcerdà i la Cerdanya amb el projecte transfronterer, no s'adequa al format d'Europa. Per a Junqueras, els serveis s'han de poder moure lliurement entre les dues parts de la frontera que divideix la comarca de la Cerdanya.

Junqueras, que conjuntament amb les autoritats locals ha visitat les obres de construcció de l'hospital transfronterer de Puigcerdà, ha valorat, a preguntes dels periodistes, l'estudi realitzat per dos instituts europeus (London School of Economics i Trinity College de Dublin) que preveu que ERC obtingui tres eurodiputats en les eleccions europees. Molt caut, Junqueras ha manifestat que aquest resultat seria per estar 'àmpliament satisfets'. Junqueras ha volgut esperonar, però, a la militància i als simpatitzants d'ERC en el treball fort durant la campanya per obtenir uns 'bons resultats', ha dit.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.