Ridao: 'La revisió del pacte d'Entesa vol ser un toc d'atenció al PSOE'
Ho compara amb el Pacte del Tinell, que 'va ser un avís a Aznar'
L'actualització del pacte d’Entesa que van fer la setmana passada el PSC, ERC i ICV és vist pel secretari general d’ERC, Joan Ridao, com un fet molt satisfactori, perquè posa al dia ‘el full de ruta de l’acord que fa front a l’hostilitat del govern espanyol’. Ho compara amb la signatura del Pacte del Tinell, que ‘va ser un avís a José Maria Aznar’. La revisió del pacte d’Entesa, doncs, ‘vol ser un toc d'atenció al PSOE i al govern espanyol’.
Ridao ressalta que la revisió ‘avala la posició del Govern de no acceptar en cap cas un acord que no respecti el que estableix l’Estatut’, alhora que ‘preveu una resposta unitària per part de la classe política i social d’aquest país, en el cas de produir-se una sentència adversa del TC sobre l’Estatut’.A més a més, l'actualització ‘prioritza i calendaritza alguns traspassos pendents d’executar, com el de les beques per a estudis universitaris, els aeroports de Reus, Sabadell i Girona, la gestió de l’aeroport del Prat, els ports o les Rodalies de Renfe’. Ressalta que PSC, ERC i ICV estan d’acord en què tots aquests traspassos s’han d’assolir abans que finalitzi l’any.
És per això que considera que Zapatero se l’hauria d’estudiar atentament: ‘Li diem que si compleix amb Catalunya pot evitar el seu naufragi polític i la seva solitud al Congrés’.







