UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.36' ) WHERE id_article = 13663 L'anticatalanisme de George Frêche frena el distintiu territorial als vehicles de la Catalunya Nord ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 23:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

L'anticatalanisme de George Frêche frena el distintiu territorial als vehicles de la Catalunya Nord

Es va iniciar una recollida de firmes per incloure la senyera a les matrícules

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

L'Estat francès estrena des d'avui un sistema de matriculació de vehicles que permet la inclusió de distintius territorials a les plaques. Malgrat tot, aquesta circumstància, que l'Estat espanyol no ha volgut aplicar mai, no contempla la possibilitat del distintiu territorial per a la Catalunya Nord. El president del Llenguadoc-Rosselló, on s'inclou oficialment la Catalunya Nord, George Frêche, que en un principi s'hi va mostrar favorable no ha demanat finalment la inclusió del distintiu entre les diferents opcions contemplades. La mesura, que suposa un únic distintiu per a tot el Llenguadoc-Rosselló, va aixecar polèmica i es va iniciar una recollida de signatures per demanar que s'inclogués la senyera i no el símbol del Llenguadoc-Rosselló que es considera fruit d'un 'màrqueting modern'.

Comparteix
   

Altres regions, com és el cas de Còrsega i Bretanya sí que tindran distintiu propi. Segons ha informat aquest dimarts el diari digital La Clau la negativa del president George Frêche ha donar suport a aquesta iniciativa hauria tingut un pes decisiu en l'absència del distintiu nordcatalà.

George Frêche


Unes declaracions contra la llengua catalana i els catalans fetes l'any passat a Montpeller pel president de la regió del Llenguadoc-Rosselló, Georges Frêche, gravades sense que ho sabés per un estudiant que assistia a la conferència i difoses posteriorment pel diari nordcatalà perpignan-toutvabien.com van provocar malestar i polèmica. Frêche, que explica entre altres coses com fer-se reelegir en el càrrec a les pròximes eleccions regionals del 2010, diu que els catalans el fan 'cagar' i l''emprenyen' i que és per això que 'els pico a sobre' però afegeix que d'aquí a dos anys, 'els diré que m'he equivocat, em perdonaran i em tindran per sis anys més'.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.