Un de cada cinc matrimonis a Catalunya es forma amb una persona estrangera
Els homes prefereixen les brasileres i les dones als marroquins
La consolidació en la internacionalització dels matrimonis a Catalunya es demostra amb les xifres fetes públiques per l'Institut de Política Familiar (IPF). Segons aquest estudi, un 23,5% dels matrimonis, un de cada cinc, té un membre estranger. La internacionalització dels matrimonis segueix la seva escalada a l'Estat, ja que en el 2007 es van produir més de 34.000 matrimonis internacionals. Aquestes dades representen ja el 17% del total dels matrimonis. A nivell de preferències, és la nacionalitat brasilera la més triada pels homes de l'Estat. En canvi les dones opten més pels marroquins.
El més significatiu, segons IPF, és que en tan sols 7 anys (2000-2007) s'ha passat de 11.974 matrimonis internacionals en el 2000 a 34.223 en el 2007, el que suposa un increment del 189% en 7 anys.Els homes de l'Estat es casen majoritàriament amb persones procedents d'Amèrica. Prefereixen les dones brasileres, seguit de les colombianes. En canvi, les dones es casen més amb homes de nacionalitat marroquina, encara que també amb argentins. Són més els homes, un 59%, els que es casen amb persones d'altres nacionalitats, mentre que les dones representen un 41%.
Gràcies a la injecció dels matrimonis internacionals s'està mantenint el nivell absolut de matrimonis a l'Estat. Els matrimonis entre espanyols han descendit un 10% en els últims 10 anys. Aquestes dades, segons IPF, constaten d'una banda, la 'vigència i futur' del projecte matrimonial a tot l'Estat com el caràcter 'integrador i hospitalari' dels espanyols.







