directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 01:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Tecnologia doble fletxa

Un debat sobre el present i futur de Twitter estrena la Catosfera 2011

La primera taula rodona de les jornades fan menció del Barça, l'educació i les municipals

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

Tret de sortida de la Catosfera 2011, seminari de debat sobre noves tecnologies que se celebra aquest divendres i dissabte a Granollers. El Twitter ha centrat la primera jornada coincidint aquesta setmana amb el cinquè aniversari de la seva creació. Amb el títol 'Del blog al microblog. La revolució dels 140 caràcters', la sessió ha comptat amb les intervencions de Saül Gordillo, director de l'Agència Catalana de Notícies (ACN); Dídac Lee, membre de la directiva del Futbol Club Barcelona i conegut emprenedor en l'entorn 2.0 i Carles Capdevila, director del diari Ara. Tots tres han exposat la seva opinió sobre l'evolució del Twitter, i la seva incidència a la societat.
catosfera
Comparteix
   


Etiquetes
Precisament, el Barça ha estat un dels temes que ha obert el debat posterior a les intervencions dels ponents. Amb un contundent "Twitter és aquí per quedar-se", Lee ha destacat des de la seva experiència al club blaugrana que el microbloc "suposa un canal que permet coses fantàstiques" i que "és més fàcil parlar amb un directiu a través de Twitter que amb la seva secretària". "Acabarem en un entorn en què tot estarà hiperconnectat", ha afegit "i en el camp de batalla pots estar informat de tot".

Pel que fa a dades, Lee ha indicat que el Barça compta amb més d'1,3 milions de seguidors al Twitter, 8.000 més que el Reial Madrid però bastant per sota del nombre de seguidors que té la NBA, que compta amb uns dos milions. A tall d'exemple de l'impacte de les piulades i hashtags, ha declarat que quan es va saber que al futbolista Eric Abidal se li havia diagnosticat un tumor al fetge, es van adreçar al club "més de 12.000 comunicats de suport". Una xifra molt inferior als 700.000 'tweets' que es van enviar quan es va saber la notícia.

Lee ha reconegut que el FC Barcelona no està "a sobre" del que pengen els jugadors, alguns d'ells, grans usuaris del Twitter. "Cadascú té la seva política personal, els intentem assessorar en les seves pràctiques, però no podem anar imposant-los res" ha afirmat responent a la pregunta d'una assistent del públic. Un altre dels assistents ha estat el dirigent d'ERC i expresident al Parlament, Ernest Benach, qui ha reivindicat la conveniència que els jugadors d'aquí "piulin una mica més en català".

De fet, Saül Gordillo ha citat el cas del madridista Xabi Alonso, qui ha donat suport a una iniciativa per la qual el microbloc compti també amb continguts en Euskera. Benach, d'altra banda, ha lamentat que s'empri aquesta eina per criticar, com ha estat amb la creació, per exemple, d'un hashtags com anomenat #sandrodimissio.

Periodisme i Educació

El director de l'Agència Catalana de Notícies (ACN), Saül Gordillo, ha expressat que Twitter ha aportat la necessitat de "fer push", és a dir, de publicar i abocar permanentment continguts. "Això els periodistes ja ho teníem interioritzat", ha raonat "però ara sembla que tothom tingui un esperit periodístic", ha afegit.

"El Twitter és una mena d'agència de notícies permanent d'inputs i aquí el periodisme té una oportunitat", ha remarcat. Com a exemples, ha citat el gran seguiment que se'n va fer durant les nevades del 8 de març del 2010 o la vaga general del 29 de setembre.

Gordillo considera també que amb aquesta eina "els polítics s'han saltat el filtre dels caps de premsa i es comuniquen directament a la ciutadania". A més, ha citat el cas d'una candidatura independent que ha sorgit a Calella (Maresme) i que concorrerà a les eleccions municipals. El seu cap de llista és un conegut 'blogaire', Josep Barri, qui precisament es trobava entre els assistents en aquesta sessió. "Alguna cosa haurà tingut a veure que estigui actiu a Twitter, etcètera", ha comentat. "Els nous lideratges, passen per estar aquests llocs", ha conclòs.

Carles Capdevila, director del diari Ara, ha parlat del moment "apassionant" que s'està vivint amb la revolució tecnològica, i de l'"angoixa" que ell pateix personalment amb tots aquests canvis, ràpids i sense aturador. "Trobo que ha d'haver un punt en què la gent ha de poder dir prou", ha raonat. "Tothom té dret a aquest procés de desacceleració, perquè si hi entres se t'emporta", ha afegit.

El futur de les xarxes obre la Catosfera 2011

Genís Roca, soci director de RocaSalvatella, ha estat l'encarregat d'obrir l'edició d'enguany de la Catosfera amb la ponència que duia per títol 'Què en quedarà d'aquest temps en Xarxes?'. Roca -qui ha destacat al inici de la seva intervenció tenir l'honor d'obrir la Catosfera parlant "en català"-, ha comparat el que suposa el bloc per a Internet amb el que va significar el Seat 600 a la mobilitat. "Ha permès que la gent pugui, a baix cost, a expressar-se Internet", ha raonat.

Especialista en les lògiques socials de l'anomenada 'societat 2.0', Roca ha comentat com el fet digital intervé en la transformació de la realitat social i econòmica i com la trasbalsa amb continus canvis d'eines -del bloc al Twitter, per exemple-. Entre les seves constatacions ha dit, adreçant-se al públic assistent i als seguidors per la xarxa "no doneu per fet que Facebook serà la xarxa social de referència". "D'una banda, està en mans d'interessos especulatius, i de l'altra, les dades que hi aportes deixen de ser teves", ha explicat. "I el negoci és a les bases de dades!", ha subratllat. "Tu vals el que tens en capacitat de gestionar les xarxes", ha continuat, remarcant l'evolució d'Internet d'una situació actual "que és de les persones", al futur, és a dir, un Internet "de les coses que ofereixen servei", ha destacat.

Roca, que ha estat també director general d'Infonomia -xarxa degana en innovació sobre els factors que transformen organitzacions i societat-, ha reivindicat també recuperar el concepte de "ciutadania". "Sóc de Figueres però l'Ajuntament em ninguneja perquè no hi visc de fa anys i, per tant, no tributo", ha explicat.

Més Catosfera

Aquest dissabte se celebra la segona i darrera jornada de la Catosfera 2011. Hi ha programades cinc taules rodones sobre esports, empreses, tendències, música i humor a la xarxa. Al matí destaca especialment la taula sobre l'empresa catalana a les xarxes socials, amb Xavier Berneda (director de marketing de Munich Sports) Albert Castellón (director general de Moritz) i Núria Tarré (directora comercial d'Spanair). La tarda de dissabte serà per la cultura, la música i l'humor, amb la periodista Xantal Llavita, Valentí Sanjuan (vist i no vist), Jaïr Domínguez (La segona hora) o Adrià Serra (cap de nous continguts de El Terrat).



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Carles fletxa Girona
26 de març de 2011, 22.53 h

Vaya trio calavera. El sobrat del Gordillo, l'incompetent del Lee i l'incapaç de'l Capdevila. Així va el país.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.