Ryanair estudia fer pagar un suplement a les persones obeses
Els diners recaptats servirien per baixar el preu dels vols
L'aerolínia de baix cost Ryanair està estudiant fer pagar un suplement especial a les persones obeses que viatgin amb la companyia aèria. El director de comunicació de l'aerolínia, Stephen McNamara, ha afirmat que amb la 'taxa per a obesos' només aniria dirigida a aquelles persones que 'realment ocupin l'espai del passatger del costat'. 'Les taxes poden ser un incentiu per alguns dels nostres passatgers per perdre pes' i contribuir així a que portin una vida 'sana i saludable', ha afirmat a la pàgina web. Ryanair diu que estan estudiant com aplicar aquestes taxes i afirmen que és una mesura que prenen després que més de 30.000 passatgers hagin votat a favor d'aquesta mesura en una enquesta a través del web.
Segons Ryanair, 30.000 dels 100.000 passatgers que han votat a través del web han donat un vot favorable a la mesura. El 29% s'han mostrat a favor de fer pagar taxes als obesos, el 25% estan a favor de fer pagar un euro pel paper de vàter i un 24% a favor de pagar tres euros si els deixen fumar en una cabina habilitada.Les votacions estaran obertes fins el dia 27. La companyia està analitzant com implantar la taxa. Per això, demanen als seus usuaris que votin la mesura a través del web. La possibilitat que posen sobre la taula es cobrar per cada quilo de més als homes que superin els 130 quilos i a les dones que passin dels 100. Una altra opció és cobrar per superar l'índex de massa corporal o fer-ho per la utilització d'un segon seient si la cintura del passatger toca amb els suport pels braços.
McNamara assegura que els diners recaptats es reinvertirien en rebaixar preus de vols.
Notícies relacionades
- Ryanair es compromet a no marxar de Girona i Reus si se'ls permet operar des de Barcelona 25.03.2009.
- Ryanair podria establir una base al Prat 06.03.2009.
- Ryanair anuncia quatre noves rutes i un nou avió a Reus a partir del juny 22.01.2009.
- Ryanair obrirà una nova ruta aèria que unirà els aeroports de Reus i Bristol a partir del proper 2 de juliol 14.01.2009.
- Ryanair anuncia una nova ruta des de Reus cap a Brussel·les 20.11.2008.
- Ryanair unirà Londres i Palma a partir del 18 de desembre 18.11.2008.
- Obliguen Ryanair a indemnitzar un passatger que va haver d'esperar un vol durant dotze hores 10.11.2008.







