Internet lidera l'augment generalitzat del consum de mitjans de comunicació en l'inici del 2011
El diari 'Ara' aconsegueix 131.000 lectors diaris de gener a febrer, segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura
El 2011 ha començat amb bones notícies pels mitjans de comunicació a Catalunya, segons indiquen les dades de la primera onada de l'any del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Segons l'estudi, i exceptuant l'estancament del cinema i una lleugera caiguda de la publicitat, els àmbits de premsa, revistes, suplements, ràdios, televisions i Internet experimenten un creixement generalitzat dels índex de consum. En aquest sentit, Internet és el suport en què es produeix l'augment més gran, d'un punt respecte de les dades del 2010, fins al 48,5% de penetració. Ha tingut un repunt sostingut la premsa, probablement afavorit per l'aparició del diari 'Ara', al que el Baròmetre atribueix 130.000 lectors els dos primers mesos de l'any.
Cauen cinema i publicitatEl director general de Fundacc, Joan Sabaté, l'entitat que elabora el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, ha anunciat que l'any 2011 ha arrancat amb xifres positives per a la majoria de suports comunicatius, que han augmentat els consums. L'excepció a aquesta tendència són el cinema, amb un lleuger retrocés de 2.288.000 espectadors l'any 2010 als 2.243.000 espectadors en l'any mòbil d'aquesta primera onada del 2011, i també la publicitat, que cau 1,6 punts percentuals.
Internet continua el seu ascens
Per la seva banda, Internet és el suport que, seguint la tendència de les darreres onades del Baròmetre, més creix en penetració. Respecte l'onada anterior, ara la Xarxa té 62.000 usuaris més, és a dir un augment del 2,1% i un total de 3.016.000 persones. Un 42,9% dels catalans llegeixen diaris, això és, 0,8% més que en l'última onada i que en el còmput final del 2010. La premsa guanya, en termes absoluts, 50.000 lectors. Aquest augment tan significatiu es pot atribuir, en part, a l'aparició d'un nou diari, l'Ara, del qual no s'havien recollit dades al Baròmetre, i a qui ara l'estudi atorga 131.000 lectors diaris entre els mesos de gener i febrer.