directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 24 d'abril de 2024 22:44 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Comunicació doble fletxa

Internet lidera l'augment generalitzat del consum de mitjans de comunicació en l'inici del 2011

El diari 'Ara' aconsegueix 131.000 lectors diaris de gener a febrer, segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El 2011 ha començat amb bones notícies pels mitjans de comunicació a Catalunya, segons indiquen les dades de la primera onada de l'any del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Segons l'estudi, i exceptuant l'estancament del cinema i una lleugera caiguda de la publicitat, els àmbits de premsa, revistes, suplements, ràdios, televisions i Internet experimenten un creixement generalitzat dels índex de consum. En aquest sentit, Internet és el suport en què es produeix l'augment més gran, d'un punt respecte de les dades del 2010, fins al 48,5% de penetració. Ha tingut un repunt sostingut la premsa, probablement afavorit per l'aparició del diari 'Ara', al que el Baròmetre atribueix 130.000 lectors els dos primers mesos de l'any.

Comparteix
   


Etiquetes
Cauen cinema i publicitat
El director general de Fundacc, Joan Sabaté, l'entitat que elabora el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, ha anunciat que l'any 2011 ha arrancat amb xifres positives per a la majoria de suports comunicatius, que han augmentat els consums. L'excepció a aquesta tendència són el cinema, amb un lleuger retrocés de 2.288.000 espectadors l'any 2010 als 2.243.000 espectadors en l'any mòbil d'aquesta primera onada del 2011, i també la publicitat, que cau 1,6 punts percentuals.

Internet continua el seu ascens
Per la seva banda, Internet és el suport que, seguint la tendència de les darreres onades del Baròmetre, més creix en penetració. Respecte l'onada anterior, ara la Xarxa té 62.000 usuaris més, és a dir un augment del 2,1% i un total de 3.016.000 persones. Un 42,9% dels catalans llegeixen diaris, això és, 0,8% més que en l'última onada i que en el còmput final del 2010. La premsa guanya, en termes absoluts, 50.000 lectors. Aquest augment tan significatiu es pot atribuir, en part, a l'aparició d'un nou diari, l'Ara, del qual no s'havien recollit dades al Baròmetre, i a qui ara l'estudi atorga 131.000 lectors diaris entre els mesos de gener i febrer.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.