UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.101' ) WHERE id_article = 13929 El Tribunal de Luxemburg seguirà sense acceptar el català en textos legals ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 03:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El Tribunal de Luxemburg seguirà sense acceptar el català en textos legals

Tot i l'acord signat aquest dilluns amb el govern espanyol

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El secretari d'Estat espanyol per a la Unió Europea, Diego López Garrido, ha signat aquest dilluns a Luxemburg el memoràndum que, segons el govern espanyol, hauria de permetre als ciutadans escriure al Tribunal de Justícia Europeu en català, euskera i gallec i rebre'n una resposta en la mateixa llengua. El Tribunal de Luxemburg ha advertit que seguirà sense acceptar el català en els documents de caràcter jurídic. El govern espanyol s'haurà de fer càrrec de qualsevol despesa de traducció. En aquest sentit, el candidat d'ERC a les eleccions europees, Oriol Junqueras, ja havia relativitzat l'acord ja que 'l'Estat espanyol incompleix aquest acord al no destinar-hi els recursos suficients, per exemple designant un òrgan que s'ocupi de les traduccions o assumint els costos que suposen'.

Comparteix
   

Els catalans no podran dirigir-se en català directament al Tribunal de Luxemburg sinó que hauran d'enviar abans el seu text a Madrid perquè el tradueixi. 'Les persones que vulguin dirigir-se al Tribunal de Justícia de la UE en una d'aquestes llengües cooficials hauran de remetre el seu escrit a l'Oficina per a les Llengües Oficials del Ministeri de Política Territorial' del govern espanyol 'perquè el tradueixi al castellà', ha avisat Luxemburg en un comunicat. I tampoc no rebran directament la resposta en català, sinó que serà el govern espanyol qui haurà de tornar a traduir la resposta del castellà al català i enviar-la al remitent.

Luxemburg només admetrà el castellà i les altres 22 llengües oficials de la UE en els documents de caràcter jurídic i els textos que sol·licitin subvencions o vulguin optar a un contracte públic o a un lloc de treball, han confirmat fonts del tribunal a l'ACN. Tot i això, López Garrido ha defensat que el memoràndum 'demostra la voluntat i el compromís del govern espanyol amb les comunitats autònomes que tenen una llengua pròpia' i 'suposa un pas molt important per apropar el Tribunal de Justícia als ciutadans'. López Garrido ha signat l'acord amb el secretari del Tribunal de Justícia, Roger Grass.

'Aquest acord començarà a aplicar-se quan el govern espanyol informi al Tribunal de Luxemburg que l'Oficina per a les Llengües Oficials està disposada a fer-se càrrec de les traduccions', ha recordat el Tribunal. El think tank Horitzó Europa ha denunciat que els acords que el govern espanyol va signar amb la Comissió Europea, el Consell, el Comitè de les Regions, el Comitè Econòmic i Social Europeu, el Defensor del Poble Europeu i el Parlament Europeu, i que també haurien de permetre als ciutadans adreçar-se per escrit en català a aquestes institucions, no s'apliquen precisament perquè el govern espanyol incompleix aquest punt i no ha informat encara a Brussel·les de qui es fa càrrec de les traduccions.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.