directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 16 de setembre de 2021 23:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Ferrmed denuncia que més del 50% de les inversions estatals anunciades sobre el Corredor són infraestructures radials

L'associació lamenta que no hi hagi un termini d'execució clar en actuacions prioritàries com l'alta velocitat entre Tarragona i Castelló o els accessos als ports

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
carregant Carregant

L'associació Ferrmed ha presentat aquest dimarts el seu anàlisi sobre l'estudi tècnic del Corredor Mediterrani presentat dies enrere pel ministre espanyol de Foment, José Blanco, a Barcelona. Ferrmed ha denunciat que més del 50% de les inversions anunciades per l'Estat espanyol van destinades a desenvolupar infraestructures de tipus radial com la connexió entre Madrid i Castelló o Madrid i Alacant. Dels 51.000 milions d'euros anunciats només 20.000 correspondrien a infraestructures no radials que, a més, no tenen un termini d'execució clar. El secretari general de Ferrmed, Joan Amoròs, ha reclamat un compromís per executar abans de 2016 les connexions per amplada de via internacional amb els ports i aeroports així com el tram d'alta velocitat entre Tarragona i Castelló. Amoròs també ha assegurat que 'si les inversions que reclamen ara s'haguessin fet fa 20 anys la situació econòmica actual no seria la que tenim'.
tren mercaderies
Comparteix
   


Etiquetes
Amorós ha considerat prioritari executar abans de 2016 actuacions com l'alta velocitat entre Tarragona i Castelló, les connexions per ample de via europeu amb els ports, un tercer carril d'ample europeu entre Portbou i Cartagena així com una línia de mercaderies entre Castellbisbal i Tarragona. L'associació també troba a faltar actuacions que considera clau com la circumval·lació oest de València o els accessos als aeroports més importants.

Ferrmed reclama a Foment planificar a curt termini inversions per valor de 11.350 MEUR per dur a a terme les connexions amb els principals ports i aeroports, l'amplada de via doble i l'adaptació d'estacions clau per a trens de mercaderies de 750 m en les línies Portbou-Barcelona-València i València-Alacant-Múrcia. Així mateix, l'associació considera imprescindible a mig termini construir la línia d'alta velocitat Tarragona-Castelló, les circumval·lacions de Girona i de València i adaptar els nusos logístics més importants (per 2020), així com noves línies de mercaderies per a Catalunya.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
La unitat d’Espanya no trontolla
Ramon Boixet Ramon Boixet
Obrirà el Vaticà la Guàrdia Suïssa a les dones ?
Jordi Aviñó
Les millors cales de la Costa Brava

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.