Ferrmed denuncia que més del 50% de les inversions estatals anunciades sobre el Corredor són infraestructures radials
L'associació lamenta que no hi hagi un termini d'execució clar en actuacions prioritàries com l'alta velocitat entre Tarragona i Castelló o els accessos als ports
L'associació Ferrmed ha presentat aquest dimarts el seu anàlisi sobre l'estudi tècnic del Corredor Mediterrani presentat dies enrere pel ministre espanyol de Foment, José Blanco, a Barcelona. Ferrmed ha denunciat que més del 50% de les inversions anunciades per l'Estat espanyol van destinades a desenvolupar infraestructures de tipus radial com la connexió entre Madrid i Castelló o Madrid i Alacant. Dels 51.000 milions d'euros anunciats només 20.000 correspondrien a infraestructures no radials que, a més, no tenen un termini d'execució clar. El secretari general de Ferrmed, Joan Amoròs, ha reclamat un compromís per executar abans de 2016 les connexions per amplada de via internacional amb els ports i aeroports així com el tram d'alta velocitat entre Tarragona i Castelló. Amoròs també ha assegurat que 'si les inversions que reclamen ara s'haguessin fet fa 20 anys la situació econòmica actual no seria la que tenim'.
Amorós ha considerat prioritari executar abans de 2016 actuacions com l'alta velocitat entre Tarragona i Castelló, les connexions per ample de via europeu amb els ports, un tercer carril d'ample europeu entre Portbou i Cartagena així com una línia de mercaderies entre Castellbisbal i Tarragona. L'associació també troba a faltar actuacions que considera clau com la circumval·lació oest de València o els accessos als aeroports més importants.Ferrmed reclama a Foment planificar a curt termini inversions per valor de 11.350 MEUR per dur a a terme les connexions amb els principals ports i aeroports, l'amplada de via doble i l'adaptació d'estacions clau per a trens de mercaderies de 750 m en les línies Portbou-Barcelona-València i València-Alacant-Múrcia. Així mateix, l'associació considera imprescindible a mig termini construir la línia d'alta velocitat Tarragona-Castelló, les circumval·lacions de Girona i de València i adaptar els nusos logístics més importants (per 2020), així com noves línies de mercaderies per a Catalunya.
Notícies relacionades
- El Govern 'seguirà sent escèptic' fins que les obres del Corredor del Mediterrani no s'iniciïn 26.03.2011.
- Tremosa culpa l''esquerra catalana' de la paràlisi del corredor mediterrani 19.03.2011.
- Blanco deixa clar que el corredor mediterrani no passarà mai per davant de la via aragonesa 17.03.2011.
- Ferrmed recela d'un 'cafè per a tothom' ferroviari que no prioritzi el Corredor Mediterrani 16.03.2011.
- Clam europeu perquè l'Estat espanyol pugi al carro del corredor mediterrani 12.01.2011.