UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.101' ) WHERE id_article = 14151 Ryanair fa marxa enrere i no cobrarà suplement als obesos ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 03:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Ryanair fa marxa enrere i no cobrarà suplement als obesos

Asseguren que el cobrament no és viable

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La companyia de baix cost Ryanair ha anunciat aquest divendres que no aplicarà una tarifa a les persones obeses perquè el seu cobrament no és viable. Els motius que posa sobre la taula la companyia és que no es disposa de temps suficient per cobrar la taxa. En concret, l'aerolínia irlandesa indica que 'no hi ha manera de cobrar-la sense interferir en els 25 minuts d'esperar entre vol i vol i el procés de facturació online'. La companyia també ha anunciat que premiarà amb 1.000 euros la jubilada britànica que viu a l'Estat espanyol, i que va ser la primera passatgera a suggerir el cobrament de la taxa. Dels 16.000 passatgers enquestats sobre el suplement, el 46% es va mostrar a favor de cobrar per cada quilo de més als obesos.
ryanair avió
Comparteix
   

La companyia irlandesa de baix cost ha explicat que més de 16.000 passatgers han votat a la seva darrera enquesta, feta mitjançant Internet, per decidir de quina manera la companyia podria cobrar una taxa als passatgers obesos. Dels qui van votar, un 46% demanaven que es cobrés, per cada quilo de més, els homes que superessin els 130 quilos i les dones que pesessin més de 100 quilos.

D'altra banda, un 37% apostava perquè es cobrés per l'ús d'un segon seient si la cintura del passatger obès toques els dos reposabraços del seient de l'avió simultàniament. Un 11% proposava que es cobrés per cada punt que excedís els 40 punts d'Índex de Massa Corporal i, finalment, un 6% deien que es cobrés per cada polzada de cintura que superés les 45 en els homes i les 40 en les dones.

Tot i que Ryanair ha confirmat que la taxa per a obesos no s'aplicarà perquè no és viable, la companyia dinarà un premi de 1.000 euros a la passatgera Judy Powers. Aquesta jubilada britànica, que resideix a l'estat espanyol, va ser la primera passatgera que va suggerir la possibilitat de cobrar als passatgers amb sobrepès.

El director de comunicació de Ryanair, Stephen McNamara, ha indicat que 'més de 30.000 passatgers de Ryanair van demanar una taxa per a obesos per als passatgers amb sobrepès'. I ha afegit: 'De totes maneres, com que molt aviat tots els passatgers facturaran online, no hi ha cap manera de cobrar la taxa per a obesos sense interferir en la nostra puntualitat incomparable de 25 minuts entre vol i vol'.

'Ryanair continuarà analitzant la manera d'evitar despeses innecessàries, que paguen alguns passatgers, per ajudar a què les tarifes continuïn baixant per a tots els nostres clients', ha ressaltat el director de Comunicació. I ha afegit: 'Estem satisfets de poder donar a la Judy Powers el seu premi de 1.000 euros i volem dona un agraïment als 150.000 passatgers que han participat a la nostra competició i que han votat a les enquestes'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
10 de maig de 2009, 15.08 h

Mrs. J.Powers dons, deu ser una Sra, aTIPYCALL BRITISH, smooth,thin and well lectured. i perque no va propo-sar a la Cia demarras d'invita a una copa de cava a tot el passatge. ELS 1000 eURONS BONS QUE SON;no¡¡


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
10 de maig de 2009, 15.01 h

Es ben igual, tel's futerà oer un alte costat. L'altre día em van fotre 20'00 Ede vellòn,per no have fet el "check-in desde case"; en el mail et possan : estalvi-i TEMPS- FAXI el CHECH-in, AVANS DE VENIR, al aeroport. pero no et diu-en que t'aixacaran, 20'ooE; i si no dons et fots. La derniere foi; a pendrepelsac - au revoir


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.