Comença la campanya publicitària contra els incendis forestals FOC ZERO
La Generalitat i la Diputació de Barcelona posen en marxa a partir d'aquest dilluns la campanya publicitària FOC ZERO amb l'objectiu de recordar que amb l'estiu arriba la temporada de màxim risc d'incendis forestals i que les pèrdues originades pels focs 'van més enllà de sobre la vegetació cremada'.
També es posa èmfasi que els focs forestals afecten els ecosistemes dels nostres boscos (la flora i la fauna), les activitats agrícoles, i les activitats d'esbarjo al bosc; i que el 112 és el número el qual cal trucar en cas d'incendi.La campanya, que es posarà en marxa a través dels Departaments d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i de Medi Ambient i Habitatge, i la Diputació de Barcelona, ha tingut un cost de 187.102,20 euros i es difondrà mitjançant espots de televisió, anuncis en premsa i revistes, opis, falques de ràdio i banners a Internet. L'empresa que ha elaborat la campanya és Small, guanyadora del concurs el passat mes de març.
Baltasar preveu un retard en la campanya d'inici d'incendis forestals
Per la seva banda, el conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, ha assegurat aquest diumenge que, tot i que encara és aviat per parlar de previsions, després d'un hivern sec i una primavera humida fa que hi hagi un nivell d'humitat 'positiva' a la terra que, a la vegada, ha originat la presència d'abundant vegetació i biomassa. Tanmateix, aquesta situació, en cas de produir-se, a l'estiu, episodis amb altes temperatures i de sequera continuada podria crear alguna dificultat ja que es podrien iniciar incendis amb major facilitat.